هدایای آلمان

هدیه، مکمل اقلام تبلیغات سنتی

در کشور های مختلف هدیه تبلیغاتی، با نگرش و سبک متنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. که این موضوع غالبا به فرهنگ و نوع استایل تبلیغاتی و یا زندگی آنها برمیگردد . شاید در یکجا گل ( شاخه بریده ) یک هدیه به یک دوست باشد و در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد اما همان گل  در کشور دیگر یک هدیه تبلیغاتی عرف باشد. و یا در یک کشور هدایای کاربردی  و در کشور دیگر هدایای تزیینی در الویت بالاتری برخوردار باشد.

مقاله پیش رو نگاه و نگرشی است که در کشور آلمان رخ میدهد.  آنها به هدایای تبلیغاتی به عنوان یک راه  حل کمکی ( یا کاربردی ) در عرصه تبلیغات مینگرند.

آنها میگویند : هدایای تبلیغاتی کالاهایی هستند که شرکتها برای اهمیت دادن و توجه کردن به مشتریانشان مورد استفاده قرار می دهند.
کاربرد هدایای تبلیغاتی بعنوان راه حلی حسی برای افزایش میزان فروش در نظر گرفته می شود. حسی به آن معنا که ، مشتری آن را احساس و درک میکند.
هدف کالاهای تبلیغاتی این است که با بیدار کردن نیازهای مشتری، ایده ی شرکت و سازمان نمایش داده شود و اینجاست که چالش انتخاب درست ترین هدایای تبلیغاتی مطرح می شود چرا که هدایا باید به گونه ای انتخاب شوند که مشتری به چشم یک دور ریختنی به آنها نگاه نکند.
*هدف ازتبلیغ با کالاهای تبلیغاتی:
– رسیدن به هدف مشخصی که توسط شرکت معین شده است
– شناساندن شرکت به دیگران و باقی ماندن در ذهن آنها
-افزایش وفاداری مشتریان
-افزایش شهرت و اعتبارشرکت
-بهبود تصویرمشتریان از برند
– ایجاد ارزش افزوده

هدایای تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب آنها به نوع مناسبت، گروه هدف و میزان بودجه تعیین شده بستگی دارد که به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:
*هدایای کلاسیک و قدیمی:
فلش، خودکار، فندک، تقویم، دفتریادداشت، جاسوئیچی،ماگ، شیرینی جات
*هدایای کاربردی:
خط کش، متر، شمعدان، چاقو بهمراه درپوش، آشکارسازهای حرکت (motion detectors)، نگه دارنده در(doorstopper)
*هدایای فنی:
هدفون، شارژر، اسپیکر، خودکار دیجیتالی، کیف تلفن همراه، دماسنج یا ماشین حساب
*هدایای تابستانی:
ظرف نگهدارنده یخ، دوربین، صندلی تاشو، چراغ دوچرخه و گریل کوچک
*هدایای کریسمس:
فندق شکن، برش دهنده کوکی، چراغ ریسه ای، کلاه کریسمس
نتیجه گیری:
هدایای تبلیغاتی برای آن که در یاد مشتریانتان بمانید راهکار مناسبی هستند.
هدایای تبلیغاتی جایگزین و در بعضی موارد، مکمل ارزشمندی برای اقلام تبلیغاتی سنتی( بروشور، پوستر و …) هستند که ایده و هدف شرکت شما را به معرض نمایش می گذارند.