هدایای تبلیغاتی

تاثیراتِ شگفت انگیزِِِ هدیه دادنِ گل

کسانی که گل هدیه میدهند به عنوان افرادی موفق و دلسوز شناخته می شوند

برای تبریک تولد، فارغ التحصیلی، ابرازِ علاقه، سپاسگزاری و  بسیاری دلایل دیگر، هر روزه میلیون‌ها هدیه توسط افراد مختلف در سراسر دنیا تبادل می شود؛ توسط کسانی که می خواهند به دوستان و آشنایانشان ابراز علاقه و توجه کنند.

بر اساس تحقیقی که در دانشگاه روتگرز انجام شده است “هدایایی که انتخاب می کنیم اطلاعات زیادی درباره ما به دیگران می دهند”

محققان دانشگاه روتگرز در تحقیقات شان به این نتیجه رسیده اند که هدایایی که ما انتخاب میکنیم به دیگران می گویند که ما چه کسی هستیم، و بر نحوه درک دیگران از ما تاثیر می گذارند.

در این تحقیق مشخص شده است کسانی که به دیگران گل هدیه میدهند در مقایسه با کسانی که از سایر هدایا استفاده می‌کنند، به عنوان افرادی موفق، دلسوز و دارای هوش اجتماعی بالا شناخته می شوند.

اطلاعات دقیق تر شامل موارد زیر است :

– مردها و زنانی که گل هدیه می دهند به عنوان افرادی شاد، قوی، توانمند و شجاع شناخته می شوند.

– از لحاظ عاطفی با هوش تر و متوجه می شوند که می توانند احساسات خود را به طور موثر ابراز کنند و به درک احساسات دیگران بپردازند.

– زنانی که گل هدیه میدهند زیبایی و طبیعت را بهتر درک می‌کنند و قدرشناسی بیشتری نسبت به آنها دارند.

یافته های حاصل از این تحقیق نشان می دهد که شما می توانید بر آنچه که مردم درباره شما فکر می کنند تاثیر گذار باشید و تفکرات آنها را از طریق هدایایتان تغییر دهید.

 این یافته ها برای کسانی که علاقمند به تقویت دوستی و روابط خود هستند – حتی در روابط تجاری – بسیار مهم است.

البته کشف قدرت علمی گل ها چیز جدیدی نیست و محققان در یافته های گذشته خود نیز به قدرت گل ها در ایجاد شادی و افزایش نشاط و رضایت از زندگی پی برده بودند.

زنانی که در این تحقیق حضور داشتند، پس از دریافت گل به عنوان هدیه، با لبخندی عمیق و واقعی واکنش نشان دادند و حالِ خوبِ آنها تا روزها ادامه داشت.

به طور کلی وجود گل در محیط زندگی، باعث افزایش میزان ارتباط افراد با خانواده و دوستانشان می شود.

هاویلند جونز- محقق- می‌گوید:” گل ها برای فعال کردن پاسخ های عاطفیِ مثبتِ انسان ها، تکامل یافته اند.

هر شکوفه این امکان را دارد که لبخندی بر چهره ما بگذارد و نظر ما را درباره یک دوست یا همکار تغییر دهد و این بسیار قدرتمند است!”

قدردانی و سخاوتمندی می‌تواند منجر به شادی، سلامتی و ارتباط بیشتر بین انسان ها شود.

دریافت کنندگان هدیه، ارتباطات بسیار عمیقی را با کسانی که گل هدیه میدهند تجربه می‌کنند و این پیوندِ مثبت، به ویژه در تبادل گل به عنوان هدیه، مشهود است.

یک فرد موفق، لزوماً کسی نیست که پول و کالای مادی زیادی داشته باشد بلکه کسی است که با انسان ها در هماهنگی است و می داند چگونه قلب آنها را لمس کند.

به جز گل به کالای دیگری نمی توان فکر کرد که این چنین احساسات و ادراکات مثبتی را برای هدیه دهنده و هدیه گیرنده ایجاد کند.

انتخاب میان گزینه های مختلفی که به عنوان هدیه می توانیم به دیگران تقدیم کنیم همواره تصمیمی سخت و زمانبر است، اما با شناخت ویژگی های مختلف هدایا و تاثیراتشان بر مخاطبانمان تصمیمات شایسته تری خواهیم داشت.

هدف نهایی هر نوع هدیه- هدیه شخصی یا هدیه تبلیغاتی- ایجاد احساس خوشایند و تاثیرگذاری مثبت است.

با افزایش شناخت، دانش و آگاهی مان درباره هدیه، موفقتر عمل خواهیم کرد.