تقویم ویژه هدایا

تقویم مناسبتی کسب و کار شما چیست؟

همانطور که در مقاله  “بی دلیل هدیه دهیم” اشاره شد،” یکی از عوامل تاثیر گذاری هدیه، غافل گیری شایسته مخاطب در روز های غیر متعارف است. به تعبیری هدیه دادن می تواند به روزی خاص و مناسبتی آشنا ( همانند عید نوروز، شب یلدا یا روز تولد افراد) موکول نشود. درست هنگامی که عزیزانمان توقع یا انتظار هدیه ای از جانب ما رانداشته باشند، زمان گذاشتن حداکثر تاثیر روی آنهاست. به بهانه های غیر مناسبتی، هدیه دادن تاثیر عمیق تری بر روح و روان افراد داشته و این موضوع شما را در اذهان مخاطبین خود ماندگار تر می سازد.”

شاید برای شما شروع این رویه دشوار باشد که بخواهید بدون دلیل برای شرکتهای همکار و یا مخاطبین و یا مشتریان و… خود ، هدیه ارسال کنید. برای پیشروی در این مسیر از مناسبتهای غیر معمول شروع کنید و اولین گام در جهت ساختار شکنی و پیشرفت بسوی هدایای بی دلیل را بردارید.

آیا از همه مناسبهای نوشته شده در تقویم با خبر هستید؟ آیا بجز تعداد انگشت شماری از مناسبتها که اکثر افراد تاریخ دقیق آن را میدانند، به مناسبتهای دیگری دقت کرده اید؟ بعنوان یک پیشرو ، لازم است که همیشه یک یا چند گام از بقیه جلوتر باشید. این بار تقویم را با دقت بیشتری مطالعه کنید، روی تک تک مناسبتهای نوشته شده در آن مکث کنید، بین مناسبت های غیر معمول دنبال بهانه های با معنی و خاص برای حرفه خود باشید و نهایتا تقویم اختصاصی خودتان را خلق کنید.

با طراحی تقویم اختصاصی برای برند و حرفه ی خود، علاوه بر مناسبت های متداول و آشنایی که مخاطبین انتظار دارند ، در مناسبتهایی که میتوانند برای حرفه شما با اهمیت باشند و یا معرف طرز فکر و نگرش برند شما باشند نیز برنامه ریزی کرده و دقیقتر به هدف خود از  اهدای هدایای تبلیغاتی برسید .

در اینجا به شماری از مناسبهای مرسوم و نامرسوم اشاره میکنیم:

  • اعیاد (عید نوروز،عید فطر، عید قربان، عید غدیر و….)
  • روز مشاغل ( روز پزشک، پرستار، معلم، کارگر، کارمند،خبرنگار،مهندس و….)
  • شب یلدا
  • ماه مبارک رمضان
  • نیمه شعبان
  • دهه فجر
  • روز زن و مادر
  • روز پدر
  • روز دختر
  • روز جوان
  • روز دانشجو
  • روز دانش آموز
  • روز کار و کارگر
  • روز بهزیستی و تامین اجتماعی
  • روز اهدای خون
  • روز اهدای عضو،اهدای زندگی
  • روز کارآفرینی
  • روز طبیعت
  • روز درختکاری
  • روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار
  • روز تربیت بدنی و ورزش
  • روز هنرهای نمایشی
  • روز ملی خلیج فارس
  • بزرگداشت بزرگان، شعرا و ادبا (سعدی،حافظ، فردوسی، نظامی،پروین اعتصامی، بو علی سینا و …)
  • روز صنایع دستی
  • روز صنعت و معدن
  • روز سلامتی
  • و . . .

علاوه بر این در تلاش باشید با هوشیاری از کوچکترین بهانه ها، با دادن هدایای تبلیغاتی مناسب، خاطره ای ماندگار بسازید، به طور مثال به برخی از موارد آورده شده توجه نمایید .

  • شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی
  • برگزاری جشن ها داخلی شرکت و یا شرکای تجاری
  • کسب موفقیت و مقام برای شرکت – مانند کسب یک سرتیفیکیت بین المللی
  • به دلیل پیشرفت مالی شرکت یا شرکای تجاری
  • به دلیل موفقیت در کسب نمایندگی از یک شرکت جهانی
  • کسب مقام علمی
  • برگزاری سمینار و همایش ها و نشست ها – برگزاری ایونت های هدفمند کسب و کار شما
  • حمایت و تجلیل از کارمندان نمونه، دانشجویان برتر ، مخترعین، مبتکرین ایرانی و ….
  • و . . .

مناسبت های مختص حرفه ی خود را پیدا و یا بسازید. با همفکری و برنامه ریزی خلاق خود، و ارائه هدیه ای مناسب، ماندگاری برند خود را در ذهن مخاطبین تضمین کنید.