هدایای تبلیغاتی گیاه

گیاهان به عنوان هدایای تبلیغاتی

گیاهان به عنوان هدایایی زنده و جاندار، تاثیرات منحصر به فردی دارند که با هیچ هدیه ای قابل مقایسه نیست و به همین دلیل همواره در سبد هدایای منتخب انسان ها جایگاه ویژه ای داشته اند.

شرکت ها و کسب و کارهای مختلف نیز با درک محبوبیتِ روز افزون گیاهان، مدتی است از گیاهان به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند و نیاز انسانها برای پیوند با طبیعت باعث شده است که این رده از هدایای تبلیغاتی طرفداران زیادی داشته باشند، اما نکات مهمی درباره استفاده از گیاه در جایگاه هدیه تبلیغاتی وجود دارد که در این مقاله به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

– نوع گیاه

منظور از گیاه در این مقاله، plant یا همان گیاهان کاشتنی ست، اگرچه به تازگی در ایران، از گلهای شاخه بریده نیز در باکسِ گل های متفاوت به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می شود؛ اما با توجه به اینکه گیاهان، پایداری و دوام بیشتری دارند و نگهداری از آنها ساده تر و نشاط آورتر است معمولا استفاده از آنها بعنوان هدیه تبلیغاتی کاربرد بیشتری دارد.

و از بین گیاهان، گیاهان آپارتمانی با توجه به سبک زندگی امروزی، گزینه مناسبتری ست که معمولا از رده کاکتوس ها و ساکولنت ها انتخاب می شوند.

– شرایط نگهداری

میزان آب، نور، دما و نوع خاک، ۴ عامل بسیار با اهمیت در حفظ حیات و شادابی گیاهان هستند که در صورت دقت و توجه به این عوامل می توان مدت زمان طولانی تر و با کیفیت بیشتری از گیاهان در فضای زندگی بهره برد.

می بایست با توجه به نوع گیاه، میزان نور و رطوبت مورد نیاز آن را در نظر گرفت و از مواد مغذی با زمان بندی مناسب برای تقویت گیاه استفاده کرد.

در ادامه، نکات مهم درباره هر چهار عامل را بررسی می کنیم:

  • آب

شناختن گیاه و آبیاری بر اساس نیاز گیاه بسیار اهمیت دارد.

بهتر است از گیاهانی بعنوان هدیه تبلیغاتی استفاده شود که تغییر در آبیاری به آنها آسیب چندانی وارد نکند.

  • خاک

خاک، بستر اصلی و محل استقرار گیاه  است که نیازهای حیاتی گیاه- رطوبت و مواد غذایی- از این طریق  تامین می شود.

هنگام هدیه دادن گیاهان باید به محدودیت هایی که در فضای داخلی وجود دارد توجه کنیم و خاک می بایست بدون بو، عاری از مواد بیماری زا و استریل باشد.

  • نور

 گیاهان به سه دسته آفتاب پسند، نیمه سایه دوست و سایه دوست تقسیم می شوند.

بهتر است برای هدیه تبلیغاتی از گیاهان سایه دوست استفاده شود. برای نورپردازی هم می توان از لامپ های LED، CLL و لامپهای مهتابی با طیف های رنگی مختلف استفاده کرد.

با توجه به  تنوع شرایط داخلی ساختمانها -که عموما کم نور هستند- پیشنهاد می شود هنگام انتخاب از گیاهانی با نیاز نوری و رطوبتی پایین استفاده شود.

  • دما

گیاهان آپارتمانی در برابر گرما حساس هستند و در صورت عدم توجه به این موضوع آسیبِ زیادی می بینند.

در مواقعی که دمای هوا بالاست باید مراقب تشنگی کشیدن گیاه باشید، آنها را آبیاری کنید و از قرار دادن طولانی آنها در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

– نوع بسته بندی

از ویژگی های مهمِ یک بسته بندی مناسب، توانایی محافظت از گلدان و گیاه در برابر ضربه، تهویه هوای مناسب و امکان چیدمان درست در بسته بندی اصلی و بزرگ (first packaging)است؛ ضمن اینکه باید به مدت زمان مطلوب برای ارسال بسته بندی ها به مخاطبان توجه داشت تا در اثر فاصله طولانی دچار بی آبی و آسیب نشوند.

– زمان سنجی

هنگام استفاده از گیاهان به عنوان هدیه تبلیغاتی باید توجه داشت که به چه مناسبتی و در چه زمانی قرار است از این هدیه استفاده شود و متناسب با رویداد موردنظر ( همایش، گرامیداشت کارکنان، هدیه سال نو و…) نسبت به انتخاب گیاه، گلدان و بسته بندی متناسب با آن اقدام شود.

همچنین اینکه در چه فصلی از چه گیاهی بعنوان هدیه استفاده شود بسیار حایز اهمیت است و می بایست در این مورد از مشاوران و کارشناسان راهنمایی گرفت.

– مخاطب سنجی

هدیه شما قرار است در دستان چه کسی قرار بگیرد؟

آیا او به صورت حرفه ای از گیاهان مراقبت می کند یا شناختی راجع به آنها ندارد؟ چه سنی دارد؟ جنسیت او چیست؟

هرچه شناخت بیشتری از مخاطب بدست آورید انتخاب صحیح تری خواهید داشت.

– فواید گیاهان

آخرین مورد که حتی می تواند مهمترین مورد نیز باشد فواید و چرایی استفاده از گیاهان به عنوان هدیه تبلیغاتی ست!

چرا ادعا می کنیم گیاهان گزینه مناسبی برای هدایای تبلیغاتی هستند؟

  • ماندگاری در یاد مخاطب

گیاهان هدایایی با پایداری زیاد و متنوع هستند که به واسطه زنده بودن، هر لحظه در حال تغییرند و در واقع هر لحظه هدیه جدیدی خلق می شود. سهیم شدن در حیات گیاه نشاط آور است و این احساس خوش که توسط هدیه شما برای مخاطب ایجاد شده است باعث می شود که خاطره خوشایندی از شما و کسب و کارتان در ذهن مخاطب باقی بماند.

  •  تاثیرات روانی

گیاهان امکان برقراری ارتباط مجدد با طبیعت را برای مخاطب ایجاد می کنند. در کاهش اضطراب و استرس،‌ایجاد حس مفید بودن و خلق شادی بواسطه مراقبت از موجودی دیگر بسیار موثرند.

  • تاثیرات سلامتی

قابلیت تصفیه کردن هوا، از تاثیرات مهم گیاهان بر سلامتی است. یک گیاه بالغ در شرایط مطلوب ۴٫۵مترمکعب هوا را تصفیه می کند!

آروماتراپی( رایحه درمانی) یکی از کاربردهای روزافزون گیاهان است که بعد از تشخیص مشکل فرد توسط متخصص مربوطه، از رایحه گیاهان در درمان بیماری های مختلف یا تغییر خلق و خوی افراد استفاده می شود.

  • انعطاف پذیری

گیاهان برای هر مناسبتی قابل استفاده اند( هدیه تولد، هدیه سالگرد ازدواج، هدیه اعیاد و..) و جزو هدایای کم ریسک از نظر دوست نداشتنی بودن قرار می گیرند!

به این معنا که به احتمال زیاد هر کسی از گرفتن یک گیاه به عنوان هدیه خوشحال خواهد شد.

 

امیدواریم این مقاله به شما در زمینه انتخاب گیاهان بعنوان هدیه تبلیغاتی کمک کرده باشد. در صورتی که نیاز به اطلاعات و مشاوره تخصصی تری داشته باشید میتوانید از طریق کانال های ارتباطی با مشاوران تیم دیدینو در ارتباط باشید. ما در تلاشیم تا احساس خوش بسازیم.