هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی! چرا و چگونه؟

در سال  ۲۰۱۹ موسسه PPAI پژوهشی در سه حوزه ی ذهنیت، معنا و انگیزه با هدف شناخت بهترِ هدایای تبلیغاتی سازمانها انجام داد!

این مطالعه بر روی ۳ هزار نفر انجام گرفت که بین ۱۸ تا ۷۳ سال سن داشتند و  در سال قبل حداقل یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده بودند.

ذهنیت: هدایای تبلیغاتی برای گروههای مختلفِ مشتریان چه نقشی ایفا می کند؟

انگیزه: چه عاملی باعث می شود که مخاطبان هدایای تبلیغاتی را نگه دارند، استفاده و ارزش گذاری کنند ؟

معنا: چه چیزی هدیه تبلیغاتی را از یک محصول عادی متمایز می کند؟

یافته های این پژوهش نشان داد که اکثر مشتریان هدایای تبلیغاتیِ پوشیدنی را بیش از همه می پسندند. ۸۴ درصد افراد مورد مطالعه، در طول زندگی، نوعی از هدایای تبلیغاتی پوشیدنی را دریافت کرده بودند و ۶۰% اظهار داشتند درباره بیزینس هایی که به آنها هدیه داده است در فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و گوگل سرچ کردند.

این نکته بسیار مهمی است و میتوانید از آن در کسب و کار خود استفاده کنید. هدیه تبلیغاتی خلاقانه، دیگران را نسبت به حضور و فعالیت برندتان آگاه می کند و کمک می‌کند تا فالوورهای خود را افزایش دهید. میزان بازدید سایتتان بالا رود و کسب و کارتان پویا شود چون که مشتریان بالقوه بیشتری با شما آشنا می شوند.

نکته جالب دیگری که در این مطالعه به دست آمده این است که ۷۵ درصد افراد اگر تحت تأثیر هدیه تبلیغاتی خاص قرار بگیرند و واقعا مورد پسندشان واقع شود، حاضرند تا با بیزینسی که هدیه تبلیغاتی ارائه کرده است تعامل کنند؛ هفت نفر از ده نفر از هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا بفهمند چه حسی نسبت به آن بیزینس خواهند داشت، به همین دلیل است که استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه، کاربردی و با کیفیت اهمیت دارد! به این ترتیب، اولین برخورد مخاطبان با برند شما خوشایند و تمایل آنها برای تبدیل شدن به مشتری بیشتر خواهد شد.

ضمنا در این مطالعه مشخص شد که بازاریابی با استفاده از هدیه تبلیغاتی، نسبت به سایر روشهای بازاریابی ترجیح داده می‌شود. ۷۴ درصد مشتریان ترجیح می دهند به جای دیدن تبلیغ های تلویزیونیِ کسب و کار شما، هدیه تبلیغاتی دریافت کنند. ۷۲ درصد هدایای تبلیغاتی را به تبلیغ رادیویی و ۷۶ درصد هدیه تبلیغاتی را به ایمیل تبلیغاتی ترجیح می‌دهند.

این موضوع نشان می‌دهد که چقدر بازاریابی با هدیه تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مورد پسندتر و موثرتر است. تبلیغاتِ زیاد برای مشتریان آزاردهنده می شود در حالی که دریافت هدیه تبلیغاتی خاصی که کاربر بتواند در زندگی روزمره از آن استفاده کند لذت‌بخش و خوشایند است. در صنعت هدایای تبلیغاتی بسیار مهم است که در مورد ترندهای هدایای تبلیغاتی به روز باشید و بدانید مشتریانتان چه محصولاتی را بیشتر ترجیح می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند به تدوین استراتژی بازاریابی کسب و کارها کمک کند و باعث پیشرفت کسب و کار شما و بهبود تجربه مشتریانتان شود.