هدایای شرکتی و هدایای اختصاصی

چرایی و چگونگی تهیه هدایای اختصاصی

قدرت و تاثیر گذاری هدایای ویژه شرکتی، برای اکثر صاحبین کسب و کار روشن شده است. درسالهای اخیر شاهد آن بوده ایم که نوع و نحوه ارائه هدایای تبلیغاتی به شدت متحول و برای اشخاص بسیار پر اهمیت شده است. این موضوع میتواند دغدغه و سردرگمی به همراه داشته باشد. این که چه چیز هدیه بدهیم تا مخاطبینمان را خوشحال کند برای اکثر مشاغل اولین و پر رنگترین سوال در این حیطه می باشد.

آنها ( افراد هدیه دهنده ) در تلاشند با صرف انرژی و زمان با نگاهی هوشمندانه در انتخاب هدیه خود، بهترین عملکرد را داشته باشند. زیرا به خوبی میدانند یک هدیه تکراری و کلیشه ای در حکم رفع تکلیف بوده و این کوتاهی از دید مخاطبینشان پنهان نمی ماند. آنان برای تقویت روابط کسب و کار خود هدیه می دهند، اما ممکن است با یک انتخاب نادرست، به هویت سازمان و رندشان آسیب بزنند.

از این رو پیوسته برای انتخاب هدایای خلاق، پویا و دوست داشتنی می کوشند، تا یک تجربه خوشایند و بیاد ماندنی برای مخاطبینشان بوجود بیاورند. فارغ از ارزش ریالی هدیه تبلیغاتی، اثر آن هدیه است که می ماند.

هدف اول یک انتخاب خوب در هدیه تبلیغاتی، ایجاد یک حس خوب و دلپذیر برای مخاطب است.

پس از آگاهی و یقین افراد هدیه دهنده، بر تاثیر جادویی یک هدیه شرکتی، نوبت به مرحله تهیه یا تولید هدیه میرسد. اما دغدغه از هم اکنون آغاز میشود و سوالاتی از قبیل: حال چه چیزی هدیه بدهم که نو باشد؟ دوست داشته باشند؟ مرا به یاد بیاورد؟ از هدیه من استفاده کنند؟ چه چیزی هدیه بدهم کلیشه ای نباشد؟ آیا هدیه در راستای فعالیت من است؟ و . . .

در این مرحله دو راه پیش رو است: ۱- انتخاب هوشمندانه و هدفمند از لوازم و یا وسایل موجود بازار ۲- طراحی و تولید محصول خلاق اختصاصی

راه اول :

در این راه می باید با چشمی باز و استفاده از تجربیات افرادی که بازار هدف را میشناسند، اقدام کرد. سپس بعد از بررسی مواردی همچون اهداف و بودجه تعیین شده فرد سفارش دهنده و شناخت مخاطب آن، به انتخاب گزینه های جذاب و نو موجود در بازار پرداخت. هدایایی که در دسترس همگان بوده اما کمتر به عنوان هدیه استفاده شده اند. هرچیزی میتواند هدیه مناسب باشد، اگر بجا و شایسته و هم راستا با اهدافِ تعیین شده باشد.

راه دوم :

در این راه می باید به دنبال کشف هدایای ویژه کمتر دیده شده بود. هدایی که منحصر به فرد بوده و به راحتی در دسترس همگان نباشند. زیرا که حس داشتن محصولی که فقط برای من است، بسیار ارزشمند است. پیدا کردن چنین محصولاتی ویژگی های خاص خود را دارند که چندان دشوار نیست. تنها نیاز به دیدینو و نگاهی ریز بینانه دارند. انتخاب چنین محصولاتی را بر عهده کارشناسان با تجربه در این عرصه بسپارید.

راه ساده تر در این روش، خلق یک هدیه اختصاصی است. اما این سوال پیش می آید که آیا این کار منجر به نتیجه مطلوب میشود؟ آیا به هدف دلخواه که همانا ماندگاری و تثبیت در ذهن مخاطب است منتهی می شود؟ آیا افراد هدیه دهنده، خود توان خلق و تولید محصولات خلاق را دارند؟ اگر جواب بله است، با چه قیمتی و با چه ارزشی و با چه کیفیتی ؟

با صرف هزینه مضاعف، زمان، انرژی و استرس بسیار می شود به یک هدیه ای تاثیر گذار دست پیدا کرد. اما هدایای اختصاصی به دلیل کم تجربگی در طراحی و تولید عموما از کیفیت شایسته ای برخوردار نخواهند بود. به عبارت دیگر از لحاظ انتقال و ایجاد حس خوش موفق بوده، اما اگر در تولید دقت لازم نباشد به همان اندازه هم لطمه وارد خواهد کرد. به همین منظور مجدد پیشنهاد میگردد به متخصصین تولید و مسلط به بازار مراجعه گردد.