۵ ترند سال ۲۰۱۹ درباره هدایای تبلیغاتی

قبل از شروع صحبت، بهتر است ترند (Trend) را تعریف کنیم.

معنی ترند چیست؟

همانطور که در سایت متمم اشاره شده است، واژه ترند از صنعت مد و فشن گرفته شده و به معنای افزایشِ استفاده، رواج یافتن و فراگیر بودن است.

در مورد هدیه تبلیغاتی، بسیاری از ترندهای سالهای گذشته همچنان در سال ۲۰۱۹ محبوب هستند:

  • محصولات تکنولوژیک همچنان مورد استقبال اند.
  • محبوبیت ظروفِ نوشیدنی مانند ماگ، قمقمه و… در حال رشد و افزایش است.
  • اشتیاق و علاقه به محصولات دوستدار محیط زیست همچنان پابرجاست؛

اما ترندهای جدیدی در حال ظهورند که طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

 

ترندهای هدایای تبلیغاتی در سال ۲۰۱۹

۱- تقلید از فضای خرده فروشی

منظور از ” تقلید از فضای خرده فروشی” چیست؟

محصولاتِ بسیاری از برندهایی که در مراکز تجاری بزرگ، به فروش می رسند می توانند به عنوان هدیه تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار گیرند اما بسیاری از شرکتهای هدایای تبلیغاتی نیز در تلاشند تا جلوه و ظاهری مشابه محصولات برند داشته باشند.

مثال جالبی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد مربوط به صنعت پوشاک است؛ به تازگی شرکت های تولیدکننده ی لباس های تبلیغاتی روی تولید محصولاتِ با کیفیت، تمرکز بیشتری می کنند تا مشتری ها با علاقه و اشتیاق از لباسها استفاده کنند؛ به جای اینکه لوگوی شرکت شان را در بزرگترین سایز ممکن روی لباس ها چاپ کنند، از گلدوزی های ظریف و تگ های  پارچه ای کوچک در قسمتهایی خارج از دید استفاده میکنند؛ به این ترتیب تولیدات آن ها به محصولاتی که در مغازه ها هستند شباهت بیشتری پیدا می کنند و مورد استقبال بیشتری قرار میگیرند.

۲-متریال ها و پوشش دهنده های خلاقانه و جدید

با ورود مواد خاص و جدید ، گزینه های انتخابی مشتریان بیشتر شده و مجبور نیستند محصولات تکراریِ همیشگی را استفاده کنند.

  • رنگ های براق و درخشان

با انتخاب رنگ مرجانی زنده به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ ، شرکت پنتون بار دیگر رنگی درخشان را انتخاب کرد که باعث افزایش انرژی و احساس خوش می شود.

کمپانی پنتون، بیش از بیست سال است که توسعه محصولات و حتی تصمیم افراد برای خرید را تحت تاثیر قرار داده است؛ پس عجیب نیست که امسال نیز تاثیر حضور رنگ های درخشان را در هدایای تبلیغاتی ببینیم.

  • ظاهر مات

سطوح مات جلوه ظریف تر و زیباتری به محصولات میدهند که باعث جذابیت اینگونه محصولات می شود.

  • پارچه های چند رنگ

سبک جدیدی از پارچه ها ترند شده اند که با الیاف رنگی مختلفی ساخته می شوند.

  • الیاف قدیمی و روستایی

پارچه هایی مثل کتان، گونی و…به شکل فزاینده ای محبوب شده اند و در کالاهای تبلیغاتی به کار برده می شوند.

  • سطوح نرم

سطوح نرم و صاف پلاستیک ها نه تنها برای حس لامسه خوشایندند بلکه باعث می شوند محصولات، با کیفیت تر به نظر برسند.

۳-ایجاد ارزش افزوده با بسته بندی ها و ست های هدیه

در سال ۲۰۱۹، بسته بندی چند هدیه ی در کنار یکدیگر، بسیار متداول و محبوب خواهد شد.

شرکت ها از تاثیرات مطلوبی که بسته بندی ها بر مخاطبانشان می گذارند لذت می برند چرا که در عین سادگی و تنوع بسیار مفید و کاربردی اند.

بهترین ویژگی این سبک از هدایای تبلیغاتی این است که برای تهیه پکیج های شخصی سازی شده، گزینه های متنوع و حق انتخاب زیادی وجود دارد؛ از نوع محصولات گرفته تا شکل و فرم بسته بندی

۴-ست های رومیزی

محصولات مرتبط با فضای کار در سال ۲۰۱۹ ترند می شوند.

کارفرماها  دوست دارند که کارمندانشان سفیر برندشان باشند و چه روشی بهتر از این که همه وسایل روی میزشان آرم و لوگوی شرکت خودشان را داشته باشد؟

ست های رومیزی موردپسند، شامل چه محصولاتی می شوند؟

موس پد، زیرلیوانی، استند موبایل، اسپیکر رومیزی و ارگنایزر(نظم دهنده)های میز

جالب است بدانید که هدیه خوش آمدگویی به کارمندان جدید الورود، ایده تازه ای ست که از ورود افراد جدید به تیم کاری با هدیه ها و محصولات کاربردی استقبال می شود.

۵-ایجاد تجربه ای منحصر به فرد از برند با هدایای مناسبت ها و رویدادها

کسب و کارهای مختلف، از رویدادها به عنوان فرصتی برای ایجاد تجربه استفاده می کنند و همه عناصر و المان های رویداد را-از غرفه ها گرفته تا هدایای تبلیغاتی- کاملا حساب شده و دقیق طراحی و تولید می کنند.

هدایای نمایشگاه ها و رویدادها در سال ۲۰۱۹ به یک ضرورت برای شرکت ها تبدیل می شود چرا که تاثیر فوق العاده آن ها در جذب مخاطبان به اثبات رسیده است.

مقیاس برگزاری نمایشگاه چه در حد بین المللی باشد و چه در حد یک نمایشگاه ساده محلی، هدیه تبلیغاتی باعث اثرگذاری بر مخاطبان می شود.