انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی آمریکا

PPAI انجمن،نهاد،ارگان و یا سازمان هدایای تبلیغاتی آمریکا

دو قرن پیش، وقتی پایه های دموکراسی ایالات متحده شکل می گرفت و جورج واشنگتن در کارزار مبارزات انتخاباتی خود قرار داشت، پدیده ای تبلیغاتی متولد شد که تا به امروز کلید حیات و مرگ گستره ی وسیعی از کسب و کارها را در اختیار داشته است. در انتخابات سال ۱۷۸۹ میلادی، کمپین تبلیغاتی جورج واشنگتن کالاهایی تبلیغاتی از قبیل سررسید، سالنامه، اشیای هنری چوبی و محصولاتی از این دست را در اختیار مردم قرار می داد تا به نوعی نامحسوس، در جان و جهانشان رخنه کند.
چند سال بعد، روزنامه نگاری به نام Jasper Meek هدایای تبلیغاتی را از مصارف سیاسی، به مقاصد مارکتینگ وارد کرد. او در اواخر دهه ی هشتاد میلادی، برای مغازه ای محلی (یک کفش فروشی)، بسته هایی پارچه ای طراحی کرد که نام و نشان داشتند و به اعتبار همین اتفاق پدر کالاهای تبلیغاتی نامیده می شود.
چندی بعد به سال ۱۹۰۴ میلادی، زمانی که کالاهای تبلیغاتی جای خود را در بین مردم بازکرده بودند، دوازده شرکت بزرگ تبلیغاتی، طی یک تفاهم نامه به هم پیوستند و “PPAI یا انجمن هدایای تبلیغاتی آمریکا” را به وجود آوردند.
PPAI چیست؟
PPAI یک رهبر مورد اعتماد در صنعت محصولات تبلیغاتی است و رسالت دارد دانش، اطلاعات و منابع را برای موفقیت اعضای خود، ) کسانی که تولید، واردات و فروش محصولات تبلیغاتی دارند) تضمین کند. عبارت فوق از حروف ابتدایی Promotional Products Association International به وجود آمده است. در فارسی برای دو عبارت اول یعنی Promotional Products معادلِ کالا یا ” هدیه ی تبلیغاتی ” را به کار می بریم. بازگردان کلمه ی Association هم می شود سازمان، ارگان، نهاد و شاید انجمن. در نتیجه وقتی می گوییم PPAI منظورمان سازمانی است که در سطح جهانی و بین المللی فعالیت می کند و کارش، مشاوره، طراحی و تولید کالا یا هدایای تبلیغاتی است.
PPAI دقیقا چه می کند؟
این سازمان در مقیاسی کلان، اصطلاحا استراتژی مارکتینگ تعیین می کند؛ و کار آن ها در بازه و چارچوبی محدود نمی گنجد. اجازه دهید مساله را اینگونه بگوییم، انجمن مورد نظر، می کوشد تا تبلیغات را از کالبدِ بی جان تولید یک سری محصول منقش به طرح و نشانِ برندی خاص، به سطحی زنده برساند. آن ها محصولاتی تولید می کنند که هم باعث ماندگاری بهتر و موثرتر برند در ذهن مخاطبین می شود، وهم واقعا به عنوان یک کالای کاربردی به دست جامعه ی هدف برسند. این یعنی رونق اقتصادی یک کسب و کار، توام با ارتقای سطح زندگی مخاطبان همان برند؛ یک کار دو سر برد و پر سود.
امریکایی ها خیلی زود دریافتند که پیشرفت اقتصادی ممکن نیست، مگر با به کار گرفتن ابزارهای قدرتمند مارکتینگ. از همین رو بود که تنها پس از دوسال، تعداد اعضای انجمن یا سازمان هدایای تبلیغاتی امریکا از دوازده فرد حقوقی به پنجاه و شش عضو رسید. امروزه در این انجمن، وارد کننده، تاجر، تولید کننده، توزیع کننده و . . . عضویت دارد و از طریق یک همفکری عظیم، راه های چگونگی به رونق رساندن یک کسب و کار را بررسی می کنند.
طبق آخرین آمار موجود در سال ۲۰۱۶ میلادی، PPAI بیش از چهارده هزار عضو بین المللی دارد. این سازمان امروزه علاوه بر طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی، در تدوین استراتژی مارکتینگ و تولید جوایز مراسم و جشن های بین المللی مشغول به فعالیت است.
منبع : برگرفته از سایت ppai