هديه تبليغاتي مناسب

۷ هدیه‌ای که هرگز نباید به کسی بدهید!

تا حالا هدیه‌ای گرفته‌اید که به نظرتان توهین‌آمیز بوده‌است؟ یا تا به حال هدیه‌ای دریافت کرده‌اید که تعجب‌آمیز بوده و شما را به فکر فرو برده که هدیه دهنده چه فکری کرده که آن هدیه را برای شما انتخاب کرده‌است؟ تا به حال هدیه تبلیغاتی‌ای دریافت کرده‌اید که شما و همکارانتان را عصبانی کرده باشد؟

هدیه دادن باید تجربه مثبتی هم برای هدیه‌دهنده و هم برای هدیه‌گیرنده باشد. هدیه‌ای که از نظر شما خنده‌دار است،‌ شاید از نظر هدیه‌گیرنده توهین‌آمیز باشد.

اما برای انتخاب هدیه تبلیغاتی یا حتی هدیه شخصیِ شایسته، چه مواردی را باید رعایت کرد؟

  • چارچوب‌ها را در نظر بگیرید

وقتی برای کسی هدیه‌ای انتخاب می‌کنید، همیشه به آداب و رفتار مناسب فکر کنید. علاوه بر این که انتخاب هدیه باید بر اساس سلیقه هدیه‌گیرنده باشد، باید تماشاچیان را نیز در نظر بگیرید! مثلا اگر در محیط کاری به یکی از همکارانتان هدیهای می‌دهید، باید چارچوب‌های محیط کار و تاثیر نگاه دیگران را نیز در نظر بگیرید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

  • برای میزبان هدیه مناسب تهیه کنید

وقتی به ملاقات شخصی می‌روید یا در یک مهمانی شرکت می‌کنید، بهتر است همیشه دستِ پر باشید و هدیه‌ای برای میزبان تهیه کنید. در این م وارد بهتر است خلاقیت بیش از حد به خرج ندهید! اگر مطمئن نیستید چه هدیه ای باید ببرید، میتوانید یک کیک خانگی، شمع، صابون تزئینی دست ساز یا ابزار آشپزخانه را به عنوان هدیه انتخاب کنید.

  • از خرید هدایای توهین‌آمیز اجتناب کنید

در ادامه لیستی از هدایایی وجود دارد که ممکن است توهین‌آمیز باشند:

۱. هدیه هایی که یادآور نقص‌های افراد است:

اگر دوست شما مشکلی دارد که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مانند اضافه وزن، افسردگی یا مشکلات مالی، هدیه ای را که حتی اشاره‌ای به آن موضوعات باشد به او ندهید. هرگز به کسی کارت عضویت در یک کلینیک کاهش وزن یا ترازو برای پیگیری کاهش وزن ندهید. به جای آن یک هدیه مثبت پیدا کنید. زنی که با اضافه وزن خود دست و پنجه نرم می‌کند، احتمالا از دریافت گردنبندی که توجه را به سمت چهره زیبای او جلب می‌کند، بسیار خوشحال می‌شود. کسی که از افسردگی رنج می‌برد ممکن است از دریافت یک کارت هدیه برای ماساژ یا حتی صرف شام در کنار شما لذت ببرد.

۲. کتاب خودیاری:

مهم نیست که دوست شما چقدر به کمک عاطفی، روانی یا فیزیکی نیاز دارد، از دادن کتاب‌های خودیاری درباره آن موضوعات خودداری کنید، مگر اینکه خود او به طور خاص بگوید این هدیه همان چیزی است که می‌خواهد. در عوض، می‌توانید یک کارت هدیه برای کتابفروشی به او هدیه دهید و اجازه دهید خودش هر کتابی را که فکر می‌کند به آن نیاز دارد انتخاب کند.

۳. هر چیزی که ارزان به نظر برسد:

ممکن است بودجه زیادی برای هدیه نداشته باشید، اما باز هم می‌توانید هدیه خوش ساختی پیدا کنید که هزینه زیادی نداشته باشد. به جای یک لباس ارزان قیمت، اشتراک یک مجله مد را به دوستتان بدهید.

۴. کالاهای بهداشت شخصی:

شاید فردی که به او هدیه می‌دهید بوی بدن ناخوشایندی داشته باشد اما درست نیست که او را در مقابل دیگران شرمنده کنید!

تصور کنید که او با اشتیاق هدیه خود را در مهمانی باز می‌کند و با مجموعه ای از دئودورانت مواجه می‌شود. اگر شما جای او بودید چه احساسی پیدا می‌کردید؟ در این موارد بهتر است بدانید که او چه نوع موسیقی یا مطالب خواندنی را دوست دارد و یک بلیط کنسرت یا کتاب به او هدیه بدهید.

۵. هدیه دست دوم:

اشکالی ندارد اگر یک کالا را دوباره هدیه دهید، اما نه هدیه ای که قبلا استفاده شده است و نه در مقابل کسی که آن هدیه را قبلا به شما داده است!

۶. هر چیزی که خودتان نمی‌توانید یا نمی‌خواهید استفاده کنید:

این نوع هدیه می‌تواند هر چیزی باشد، از مجموعه‌ای از لیوان‌های نوشیدنی گرفته تا زیرسیگاری برای افراد غیرسیگاری! اگر کسی به اندازه کافی برای شما اهمیت دارد، برای هدیه دادن به او وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی را دوست دارد یا چه چیزی را دوست ندارد.

۷. تی شرت یا لباس‌های دیگر با عبارات بی ادبانه یا ناخوشایند:

ممکن است فکر کنید که هدیه دادن یک پیراهن با عبارت های خنده دار، بامزه و جالب است، غافل از اینکه برای شخصی که آن را باز می کند توهین آمیز است! پس حتما قبل از خرید چنین هدیه‌ای مطمین شوید که سلیقه و روحیه شوخ طبعی فرد هدیه گیرنده طوری باشد که از دریافت هدیه شما دلخور نشود.

 

دریافت یک هدیه توهین آمیز

اگر تا به حال هدیه‌ای دریافت کرده‌اید که باز نظر شما توهین‌آمیز بوده‌است، سعی کنید آن را بزرگ نکنید. شاید آن شخص برخی از افکار و احساسات شما را در نظر نگرفته بوده است. در عوض، بلافاصله پس از باز کردن هدیه از او تشکر کنید و سعی کنید آن موضوع را فراموش کنید.