بسته بندیِ هدیه تبلیغاتی، بودن یا نبودن؟!
بسته بندی یکی از بخش های مهم هر هدیه تبلیغاتی و بطور کلی هر محصولی ست، آنقدر مهم که سالهاست رشته ای بنام طراحی بسته بندی یا پکجینگ دیزاین ایجاد شده است.
اما گاهی افراد هنگام انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی، برای صرفه جویی در هزینه ها ترجیح میدهند، بسته بندی را حذف کنند یا از گزینه های ارزانتر استفاده کنند.
اما این صرفه جویی، بیشتر آسیب زننده است تا سودرسان و مفید! اما چرا؟
بسته بندی هدیه، نشاندهنده ارزشی ست که شما برای مخاطب قایل میشوید و علاوه بر اینکه نشان میدهد چقدر زمان و انرژی صرف شادی مخاطبتان کرده اید، سلیقه زیبایی شناسانه خودتان را به نمایش میگذارید.
اما اگر بخواهیم بسته بندی هدیه تبلیغاتی را از بعد منطقی بررسی کنیم چطور؟
آیا تاثیر روانی و زیبایی شناسانه بسته بندی توجیه اقتصادی هم دارد؟
بهتر نیست یک هدیه گرانقیمت تر و کاربردی تر بدون بسته بندی هدیه دهیم بجای هدیه ای ارزانتر با بسته بندی نفیس و زیبا؟
حقیقت این است که ما حتی در منطقی ترین تصمیماتمان نیز تحت تاثیر احساسات هستیم و این خاصیت مغز ماست!
حتما شما هم بارها هنگام خرید محصولات مختلف با این تناقض مواجه شده اید که علیرغم غیرکاربردی بودن یک محصول صرفا به دلیل اینکه از رنگ، جنس یا ظاهر محصولی خوشتان آمده آن را خریداری کرده اید.
اگر این ویژگی مغز را به تاثیر بسته بندی تعمیم دهیم متوجه میشویم که تاثیر اولیه هدیه تبلیغاتی بر مخاطب تا چه اندازه مهم است و میتواند تصویر برند شما را در نگاه مخاطبتان بزرگ و شگفت انگیز یا کوچک و بی ارزش کند.
انتخاب شما چیست؟!