چک لیستِِ برگزاری نمایشگاه
در این قسمت، فهرست های بازبینی اولیه ای از کالاها و تجهیزاتی را ارائه کردهایم که ممکن است در طول زمان برگزاری نمایشگاه مورد نیاز شما باشد.
- متون اطلاعاتی در خصوص کالاها و خدمات
- کاتالوگ ها
- کارت ویزیت
- نمونه محصولات
- هدایای تبلیغاتی
- چیدمان
- تابلوها و علائم مورد نیاز برای نصب در غرفه
- فهرست و اطلاعات فروش
- فرم سفارش ها
- برچسب قیمت ها
- پوشه
- خودکار ،مداد، ماژیک و دفترچههای یادداشت
- کارتون، سبد و کیف برای حمل سایر کالاها
- جوایز برای قرعه کشی
- نوار چسب، قیچی و نوارهای پلاستیکی
- رومیزی
- انواع گلدان و وسایل تزیینی
- ماشین حساب
- تنقلات، آب معدنی، چای و خوراکی
- قرص مسکن
موارد ذکر شده، لوازم اولیه برای حضور در نمایشگاه است. ضروری است هر شرکتی با توجه به ملاحظات و با همفکری کارکنان خود، موارد دیگری را به آنها بیفزاید و آنها را به صورت فهرستی منسجم برای حضور در تمامی نمایشگاه ها تهیه کند.
آماده بودن و تهیه این تدارکات، کمک میکند تا حضور حرفهای و بدون دشواری در طول نمایشگاه داشته باشید و فشار کاریِ کمتری بر دوش کارکنان باشد.
هنگام برگزاری نمایشگاه
پیش از زمان مقرر برای آماده سازی نهایی غرفه، در محل نمایشگاه حاضر شوید تا اطمینان یابید که هیچ یک از جزئیات از قلم نیفتاده اند.
قبلاً با مسئولین برگزاری نمایشگاه، هماهنگی لازم را به عمل آورید تا مناسب ترین زمان را برای آماده سازی غرفه شناسایی کنید.
در صورت امکان، تمامی تدارکات لازم را روز قبل از برگزاری نمایشگاه انجام دهید و در روز نمایشگاه تنها نمونه کالا ها و فروشگاه ها و سایر اطلاعات مورد نیاز را به غرفه انتقال دهید.
پس از آماده سازی غرفه، آن را از منظر بازدیدکنندگان ارزیابی کنید و اطمینان یابید که همه چیز آماده شده و مطابق برنامه است.
به این منظور، پرسش های زیر را از خود بپرسید:
– آیا با اولین نگاه، محصول یا خدمت شما برای بازدیدکنندگان قابل شناسایی است؟
-آیا کالاهایی را که در معرض فروش قرار داده اید به درستی قیمتگذاری و جایگذاری شده اند؟
– آیا اطلاعات چاپی و بروشورها در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته اند؟
– آیا هدایای تبلیغاتی، در مکان مناسب قرار دارند؟ به نحوی که بازدیدکنندگان ابتدا با محصولات و خدمات شما رو به رو شوند و سپس بروشورها و اطلاعات چاپی در اختیارشان قرار گیرد و پس از آن بتوانند هدایای تبلیغاتی را دریافت کنند؟
– آیا مسیر دستیابی به غرفه شما (از در ورودی نمایشگاه تا محل غرفه) به درستی اطلاعرسانی شده و قابل شناسایی است؟
-آیا در هنگام جاگذاری کالاها برخی از آنها را در زاویه دید مشتریان قرار داده اید تا توجه آنها را در هنگام عبور جلب کند؟
– آیا فعالیت های تبلیغاتی شما در محل غرفه، به وضوح قابل دیدن و شناسایی هستند؟
– آیا غرفه را به شیوه ای جذاب و مورد علاقه بازدیدکنندگان طراحی کرده اید؟
– به طور کلی غرفه شما در مقایسه با رقبا چه مزیتی دارد؟
– آیا برای کارکنان فروش خود مکان مناسبی را برای تسهیل در فرآیند فروش فراهم کرده اید؟
– آیا فضای فروش کالاها برای بازدیدکنندگان مناسب و سازماندهی شده است؟
پس از حصول اطمینان از رعایت تمامی موارد فوق و ارزیابی وضعیت غرفه و بازدید از غرفه ی رقبا، زمان آن است که خود را برای بازدید از مخاطبان آماده کنید. در عین حال از فرصت نمایشگاه استفاده کنید و شرکتهایی را که میتوانند با شما شبکه مناسبی تشکیل دهند و در فعالیتهای آینده، تأمین کننده ی منابع مورد نیاز شما باشند و یا به عنوان متحدین استراتژیک برای شما تبدیل شوند، شناسایی کنید.
قبل از شروع نمایشگاه اطمینان یابید که کارکنان کاملا آماده هستند و هیچ چیز از یاد نرفته است.