رنگ زیبای قرمز ایرانی

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون به مدت دو دهه است که توسط لتریس آیزمن و سایر کارکنان شرکت پنتون به کل دنیا معرفی می شود. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین دغدغه مردم در خرید برای سال نو، انتخاب وسایل منزل، لباس، دکوراسیون، هدایا و… بر اساس رنگ مرجع و ترندی است که همه ساله توسط شرکت پنتون اعلام و معرفی می شود. در این شرکت رنگ ترند سال طبق نظر و بررسی های خاص انتخاب می شود. اما رنگ ترند امسال که قرمز پرشین یا viva Magenta 18-750 است، بر چه اساسی انتخاب شده است؟ ویوا مجنتا در واقع قرمز پرشین یا قرمز مایل به زرشکی است که تعادلی بین گرم و سرد ایجاد می کند.

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون بر چه اساسی انتخاب می شود؟

پس از معرفی رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون شاید اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد شود این باشد که معیار اصلی در انتخاب رنگ سال چیست؟ پنتون با چه معیارهایی این رنگ را انتخاب و به مردم معرفی می کند؟ کمپانی پنتون نظر و سلیقه اقشار مختلف جامعه و مردم سراسر دنیا را در نظر می گیرد و سپس آن را با نظر و هم فکری جمعی از روانشناسان، طراحان مد و افراد دیگر انتخاب می کند. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید رنگ ترند سال آمیخته ای از حوادث و اتفاقاتی مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… است که طی یک سال در سراسر دنیا اتفاق افتاده است. به نظر می رسد مرکز توجه پنتون در سال ۲۰۲۳ ایران است. زیرا رنگ ویوا مجنتا از خاک های سرخ خلیج فارس الهام گرفته است

 

رنگ زیبای قرمز ایرانی

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون

رنگ مد سال ۲۰۲۳ نماد چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون همه ساله پیام و نمادی را با خود به همراه دارد. از آنجایی که جهان پس از چندین سال درگیری با کووید ۱۹ توانسته به نوعی آن را پشت سر بگذارد، پنتون رنگ مد سال ۲۰۲۳ را با الهام از طبیعت انتخاب کرده است. اما این بار متفاوت تر از هر بار! طبیعتی که پنتون در انتخاب رنگ ترند سال ۲۰۲۳ از آن الهام گرفته است، خاک قرمز رنگ خلیج فارس است. این رنگ نشانه قدرت، شجاعت و شادی است. چیزی که این روزها شاید بیشتر از همه ما ایرانی ها به آن نیاز داریم! محققان پنتون معتقدند که این رنگ شور و شوق زندگی جسورانه و پرنشاط را برای مردم به همراه دارد. چه رنگی بهتر از رنگ طبیعت! که شوق و سرمستی زندگی را برای ما یادآور می شود. بنابراین اگر می پرسید رنگ سال چیست؟ باید بگوییم قرمز پرشین یا ویوا مجنتا؛ رنگی برگرفته از دل طبیعت با پیام شور و شوق زندگی جسورانه و قدرتمند!

آیا حقیقتا رنگ ترند سال ۲۰۲۳ تاثیرات مثبتی را به همراه دارد؟

پس از معرفی رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد این باشد که آیا حقیقتا این رنگ در تشدید شور و شوق زندگی قدرتمند ما را یاری می کند؟ آیا این حقیقت دارد؟ در واقع باید بگوییم یک رنگ به تنهایی سالی سرشار از قدرت و نشاط را برای شما به همراه ندارد! بلکه تاثیرات این رنگ بر روحیه و روان انسان ها است که به آنها شور و شوق زندگی جسورانه و قدرتمند را القا می کند. بنابراین زمانی که شما در خرید نوروز و تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار خود از رنگ سال ۱۴۰۲ یا ۲۰۲۳ میلادی استفاده کنید، شاهد تاثیرات مثبت آن بر روحیه تان خواهید بود.

روانشناسی رنگ ها می گوید که هر رنگ تاثیر مستقیمی بر روحیات انسان ها دارد. زیرا رنگ ها هر کدام نماد چیزی هستند که شاید درون ما انسان ها کمرنگ تر شده باشد! زمانی که شما قرمز پرشین، این رنگ ترند سال ۲۰۲۳ را در اطرافتان داشته باشید، شاهد تاثیرات مثبتی بر روحیات خود و اطرافیانتان خواهید بود. زیرا این رنگ چنان حس خوبی در شما ایجاد می کند که شاید سختی های زندگی شهرنشینی و دیجیتالی را برایتان کمرنگ تر کند. ویوا مجنتا به گفته پنتون نمادی از قدرت، جسارت، شجاعت، نشاط و هیجان است. چه حس و حال خوبی همراه این رنگ است.

در انتخاب چه وسایلی از رنگ مد سال استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون رنگی است که پیام های مثبتی را برای ما به همراه دارد، قطعا می پرسید چه وسایلی را رنگ سال انتخاب کنیم؟ زیرا بعضی ها گمان می کنند رنگ سال فقط مختص لباس است. اما در حقیقت شما می توانید در انتخاب وسایل کوچک و بزرگ، لباس ها، المان های دکوری و تزئینی و حتی هدایای تبلیغاتی یا هدایای نوروز از رنگ ترند سال استفاده کنید. بنابراین هرگز خودتان را در انتخاب وسایل، هدایا و لباس ها محدود نکنید و مطابق سلیقه تان رنگ سال را در اکسسوری ها و المان های دکوری و تزئینی راه دهید.

حقیقت این است که پس از معرفی رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون، هیچ کس مستقیما به شما نمی گوید که چه چیزی را با رنگ ترند سال انتخاب کنید. پنتون تنها رنگ را معرفی می کند. اما شما می توانید در انتخاب وسایل ارزشمندتان از این رنگ استفاده کنید و مطابق مد روز باشید. رنگ امسال پنتون با مشخصات و ویژگی های خود، اگر در هدایای که به یکدیگر میدهیم اعمال شود، میتواند تاثیر عمیقی بر روی احساسات و حال مخاطبت داشته باشد. هدیه تبلیغاتی که با کمک از رنگ قرمز پرشین تهیه میشود، میتواند حس جسارت و قدرت و نشاط شما را با مخاطبینتان به اشتراک بگذارد. هدایای تبلغاتی ما میتواند ایجاد احساس خوش و هیجان را به همراه داشته باشد.