هدیه تبلیغاتی شب یلدا

رنگ قرمز و یلدا

در آیین و ادیان مختلف شب نماد تاریکی و گمراهی است به همین دلیل با روشن کردن آتش سعی بر این داشتن تا نحسی و اهریمن را از خانه خود دور کنند. از آنجا که مناسبت‌های ایران باستان همگی ریشه در طبیعت دارد، جشن یلدا هم از این قاعده مستثنی نیست. یلدا، جشن پیروزی خورشید بر تاریکی است به همین دلیل رنگ‌ها و میوه‌ها به عنوان سمبلی از خورشید در سفره یلدا جای دارند.

رنگ قرمز

رنگ قرمز در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. این رنگ معمولا نماد انرژی، خوشبختی، شور و اشتیاق و عشق است. رنگ قرمز در مکان ها و مناسبت های مختلف کاربرد بسیاری دارد و بسته به این که در کجا از آن استفاده می‌شود مفاهیم متفاوتی را در بر دارد. جالب است بدانید قرمز یکی از رنگ‌های محبوب در پرچم‌های کشورهاست. این رنگ در آیین و مراسم‌های مختلف نیز کاربرد دارد. به طور مثال در هند لباس عروس به رنگ قرمز است زیرا قرمز در این کشور نماد خوشبختی و زندگی جدید است. در ایران نیز در شب یلدا، ویترین مغازه‌ها اغلب به رنگ قرمز است.

رنگ قرمز و شب یلدا

یلدا از دیرباز در ایران زمین به معنای تولد، شب زاییده شدن خورشید و پیروزی نور بر تاریکی تلقی می‌شود. سمبل این شب میوه انار است، این میوه قرمز رنگ به عنوان نمادی از خورشید آتشین بر سر سفره یلدا می‌نشیند و به دلیل دانه‌های قرمزی که در دل خود دارد نمادی از برکت و باروری نیز هست. بنابراین رنگ قرمز در یلدا نشانی از پیروزی نور و خورشید است.

شب یلدا، شبی است که کوچکترها دلشان به بزرگترها گرم است و بزرگترها دل خوشند به حضور فرزندان و نوه‌هایشان. شب یلدا که از آن به عنوان شب چله هم نام می‌برند در شهرهای مختلف با آداب متفاوتی همراه است که هر کدام به نوبه خود بر جذابیت این شب می‌افزاید. یکی از جذابیت‌های این شب تنوع خوراکی‌ها است؛ انواع آجیل، میوه‌های رنگارنگ و انواع شیرینی و آش‌هایی که متناسب با آداب و رسوم هر شهر تهیه می‌شود. نکته جالب توجه در مورد خوراکی‌های شب یلدا این است که صرفا حضور نمادین ندارند بلکه هر کدام برای زمستان پیش رو بسیار مفیدند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

علاوه بر خورد و خوراک انجام فعالیت‌های فرهنگی مثل شعرخوانی و قصه گویی و بازی‌های سرگرم کننده‌ هم در این شب مرسوم است که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر مقاله بازی‌های شب یلدا و نحوه اجرای آن‌ها را مطالعه بفرمایید.

شب یلدا و کسب و کارها

سه ماه آخر سال برای کسب و کارها معمولا فصل برداشت است. یعنی فصلی مهم و حائز اهمیت اما پر از فشار و استرس؛ این امر ممکن است از انگیزه و حوصله افراد بکاهد. علاوه بر این خود فصل سرما هم معمولا در حس و حال افراد تاثیر دارد و خستگی را در آن‌ها تشدید می‌کند. شب یلدا برای صاحبین کسب و کار فرصت مناسبی است تا با یک هدیه کوچک مخاطبان و کارمندان خود را خوشحال کنند و به آن‌ها انگیزه دهند تا کسب و کاری گرم و پر برکت را در دل زمستان برایشان رقم بزنند.

هدایای یلدایی می‌تواند شامل اقلام جذاب و متفاوتی باشد از خوراکی‌های رنگارنگ و جذاب گرفته تا هدایایی نمادین و ماندگار، گروه خلاقیت و ایده پردازی دیدینو امسال هم با هدایایی یلدایی ۱۴۰۱  در کنار کسب و کارهاست تا اوقات خوشی را در کنار مخاطبانشان رقم بزنند.