تقویم رومیزی و مزایای استفاده از آن

مهمترین نکات در انتخاب تقویم رومیزی

انتخاب تقویم رومیزی با کیفیت می‌تواند به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی برای سازمان‌ها و شرکت‌‌ها عمل کند. چون که این محصول قرار است یک سال در تعامل مستقیم با کارمندان و مخاطبین کسب و کارها قرار بگیرد. بنابراین، تقویم رومیزی را می‌توان یکی از نمونه کالاهایی دانست که نقش پر رنگی، در تبلیغ برند و یادآوری کسب و کارها دارد. پس لازم است قبل از خرید این محصول از مهمترین نکات در انتخاب تقویم رومیزی آکاه شوید.

بررسی کیفیت در انتخاب تقویم رومیزی

اگر تقویم رومیزی را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید، لازم است قبل از خرید و ثبت سفارش در تیراژ، کیفیت آن را از چند نظر مورد بررسی قرار دهید. در ادامه چند مورد از نکاتی که باعث می‌شود شما انتخاب بهتر و بهینه‌تری داشته باشید را نام می‌بریم.

قبل از هر چیز، شما نیاز به یک نمونه فیزیکی دارید. بعد از این‌که نمونه فیزیکی به دست شما رسید، باید به این موارد دقت فرمایید.

۱٫ چاپ همه‌ی صفحات تقویم از کیفیت مطلوب و یکسانی برخوردار باشد.

۲٫ فونت مورد استفاده در تقویم خوانا و سایز فونت مناسب انتخاب شود.

۳٫ بدنه تقویم از کیفیت مطلوب و متریال مرغوب برخوردار باشد.

۴٫ اطلاعات مندرج در تقویم شامل اعداد، تعطیلی‌ها و مناسبت‌های هر ماه صحیح باشد.

۵٫ غلط املایی و یا ایراد تایپی نداشته باشد.

۶٫ چیدمان صفحات به صورتی باشد که از لحاظ بصری بهترین جا برای نمایش لوگوی شما در نظر گرفته شده باشد.

۷٫ از ابعاد استاندارد برخوردار باشد.

توجه به سایر این موارد مهم است؛ چون این محصول حداقل یک سال قرار است روی میز مخاطب شما قرار گیرد. پس باید هدیه‌ی شما به گونه‌ای انتخاب شود که آن شخص رقبت استفاده از آن را تا پایان سال داشته باشد. اغلب در انتخاب تقویم رومیزی و به طور کلی هدیه تبلیغاتی، این امر فراموش می‌شود که این هدیه نماینده‌ای از خط فکری شما و عملکرد شما در کسب و کارتان است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چطور ممکن است یک تقویم، کسب و کار ما را زیر سوال ببرد؟ با ذکر یک مثال ساده، درک این موضوع را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

فکر کنید شما برای شروع سال جدید دغدغه انتخاب تقویم رومیزی دارید و میان شلوغی آخر سال این کار را انجام می‌دهید. اما به دلیل حجم کاری بالا در آخر سال اطلاعات تقویم را چک نکرده‌اید. این هدیه به دست مخاطب می‌رسد و در ماه اول یا ماه دوم متوجه می‌شود که سایر مناسبت‌های ماه در این تقویم گنجانده نشده و یا بدتر از آن مثلا ماه میلادی در تقویم اشتباه چاپ شده است؛ این امر سبب می‌شود که فرد به تقویم شما اعتماد نکند و تاریخ را با تقویم دیگری چک کند. این تجربه، این حس را در مخاطب به وجود می‌آورد که شما صرفا همه موارد را سرسری و بدون دقت انجام می‌دهید.

افزایش آگاهی از برند با انتخاب تقویم رومیزی مناسب

یکی از محصولات تبلیغاتی که می‌تواند به بهترین شکل کسب و کار شما را معرفی کند، انتخاب تقویم رومیزی مناسب است. این کالا می‌تواند شامل عکس‌های محیط کار، نیروها و همکاران، خدمات و یا محصولاتی باشد که شما ارائه می‌دهید. تقویم رومیزی تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهد که نام تجاری خود را به روشی خلاقانه و یونیک ارائه دهید، به شکلی که با هدف و نگاه شما به فعالیتتان در یک راستا باشد.

در انتخاب تقویم رومیزی تبلیغاتی، پیشنهاد ما استفاده از انواع خلاقانه و چند کاربردی از این محصول است. تقویم‌های رومیزی یکی از هدایای کاربردی محسوب می‌شوند که از ابتدای سال، به اندازه ۳۶۵ روز در مقابل چشمان مخاطبین قرار دارند. حال اگر هدیه کاربردی، زیبا و در عین حال  دوست داشتنی باشد، بی شک همانند یک بیلبورد برای شما مفید خواهد بود. در ادامه توضیح مختصری از انواع تقویم خواهیم داشت.

انواع تقویم و تنوع موجود در بازار تبلیغات:

امروزه با توجه به دسترسی به دنیای دیجیتال، سرعت طراحی و انتقال تجربه بسیار بالا رفته است. به همین دلیل تنوع در محصولات چه کوچک و چه بزرگ افزایش چشم‌گیری داشته است. هدایای تبلیغاتی نیز از این قائده مستثنی نیست. با افزایش تنوع، نیاز مخاطب نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند. این مسئله عرصه رقابت را در فروش محصول، هر روز بیش از پیش برای صاحبین کسب و کار و فروشندگان تنگ‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، بعضی از محصولاتی که برای میز کار مورد نیاز است را می‌توان به صورت ترکیبی طراحی و تولید کرد. با این کار فضای کمتری اشغال می‌شود و میز از شلوغی و بی‌نظمی بیش از حد فاصله می‌گیرد. همچنین مرتب کردن آن نیز راحت‌تر می‌شود.

این رویکرد باعث می‌شود تا از تولید محصولات تکراری و کلیشه‌ای در امان بمانیم. همچنین، جایگاه مناسبی در میان مخاطبان خود پیدا کنیم. این روزها که خلاقیت به یک شعار فراگیر تبدیل شده است. تلاش ما باید بر این باشد که محصول خلاقانه را تولید و وارد بازار کنیم.

تقویم رومیزی، موبایل، برگه یادداشت، خودکار و … از اقلام همیشگی یک میز کار هستند و از آن جدا نمی‌شوند؛ به همین دلیل می‌توان محصولی طراحی کرد که حداقل دو یا سه عدد از این اقلام را در خود جای دهد. انتخاب تقویم رومیزی به همراه جاموبایلی یا انتخاب تقویم رومیزی به همراه ساعت و یا محصولاتی از این دست، از جمله کالاهایی هستند که ما در گروه خلاقیت دیدینو، به عنوان یک هدیه سازمانی با کیفیت و متفاوت، طراحی و تولید می‌کنیم.

اهمیت بسته بندی در انتخاب تقویم رومیزی

همان‌طور که اشاره کردیم با پیشرفت تکنولوژی و ساده سازی فرآیندهای طراحی، نحوه ارائه محصول نیز دست خوش تغییر می‌شود و توجه به آن اهمیت می‌یابد. دیگر ارزش تنها در محصول نهفته نیست. بلکه بسته بندی هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. توجه به بسته‌بندی، اعتبار و ارزش محصول و برند را بالا می‌برد.

نکته‌ای که در بسته بندی تقویم رومیزی اهمیت دارد این است که از لحاظ کیفیت و متریال، انتخاب درستی صورت پذیرد. همچنین در خور ارزش محصولی که در آن قرار می‌گیرد نیز باشد. ابعاد آن با توجه به ابعاد محصول در نظر گرفته شود. توجه به این نکته خیلی مهم است، زیرا هنگامی که محصول به دست مشتری، کارمند، مخاطب و یا… می‌رسد، بسیار مهم است که وقتی در جعبه باز می‌شود، محصول به خوبی در جعبه قرار گرفته شده باشد.

لحظه‌ای که جعبه باز می‌شود، برای شما لحظه‌ای بسیار حساس و تاثیرگذار است. زیرا این اولین برخورد مخاطب با هدیه‌ای است که شما برای آن وقت و هزینه زیادی خرج کرده‌اید. پس باید همه چیز شکیل و زیبا در جای خود قرار گرفته شود تا کاربر تجربه‌ی خوبی از دریافت هدیه شما داشته باشد. چون این خاطره یکی از خاطراتی است که جهت ثبت برند شما در ذهن مخاطب خواهد بود.

با توجه به این موارد برند شما در نظر مشتری برندی دقیق به حساب می‌آید که به جزئیات توجه ویژه‌ای دارد و از تاثیر آن آگاه است. بسته‌بندی یک هیجان ویژه‌ برای مخاطب شما به همراه دارد. این هیجان باعث کنجکاوی بیشتر فرد می‌شود. چون در مرحله اول با تقویم رومیزی که ممکن است نزدیک به عید، غیر از شما از چند شرکت دیگر نیز هدیه گرفته باشد، مواجه نشده است. شما با بسته‌بندی او را به حدس و مکاشفه دعوت می‌کنید. همین امر سبب می‌شود کشش فرد به باز کردن جعبه و تجربه محصول شما بیشتر شود.

تمام این مراحل شاید در ظاهر کوچک به نظر برسد. اما تاثیر آن در ذهن مخاطب و تجربه‌ای که به واسطه یک هدیه از برند شما خواهد داشت، بسیار بزرگ و با اهمیت است. پس حواستان را جمع کنید که این تجربه کوچک اما ماندگار را از مخاطب خود سلب نکنید.

تاثیر اعمال هویت سازمانی در انتخاب تقویم رومیزی

هدف از انتخاب تقویم رومیزی به عنوان هدیه سازمانی، علت‌های گوناگونی دارد. یکی از مهمترین دلایل این است که به مدت یکسال جلو چشم مخاطب قرار گیرد. این محصول به دلیل ماهیتی که دارد، صاحبین کسب و کار بیشتر از یک لوگو، فرصت این را دارند که برند و حوزه فعالیت خود را در معرض نمایش قرار دهند.

این ویژگی در تقویم رومیزی، باعث می‌شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها همیشه آن را در سبد خرید خود جا دهند. اما سختی کار در این است که باید آن‌ها را راضی کنیم که از انتخاب‌های همیشگی و کلیشه‌ای صرف نظر کنند. برای این که بودجه‌ای که در نظر می‌گیرند نتیجه مطلوب دهد، هنگام سفارش تقویم فقط به بزرگ بودن ابعاد لوگو و تصاویر اصرار نداشته و زیبایی بصری را هم در نظر بگیرند.

چاپ لوگو و تصاویر مرتبط با کسب و کار اصلا  ایرادی ندارد. اما هنگام طراحی باید از یک تم و الگوی خاص متناسب با ابعاد و اندازه نهایی تقویم استفاده کرد. استفاده از رنگ‌های متعدد در تقویم حس روزنامه دیواری را به مخاطب القا می‌کند، بنابراین بهتر است که نهایتا از دو الی سه رنگ هم خانواده استفاده کنید. در کل هرچه طرح مینیمال‌تر انجام شود، مخاطب انگیزه بیشتری دارد تا از آن استفاده کند.

توجه به طراحی در انتخاب تقویم رومیزی

همان طور که پیش از این گفتیم، تنوع و گوناگونی در انتخاب تقویم رومیزی بسیار زیاد است. اما نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا هدیه ارزنده‌تری انتخاب کنید.

انتخاب تقویم رومیزی با پایه چوبی:

در تاریخ ایران آنچه که بسیار به چشم می‌آید، توجه و علاقه همیشگی مردم به طبیعت است. به همین دلیل متریال چوب، از این جهت که یادآور طبیعت است حس خوشایندی به ما می‌دهد. بنابراین یک تقویم رومیزی که جنس آن از چوب است، حس خوبی می‌دهد و فرد را به استفاده از آن محصول ترقیب می‌کند. علاوه بر این، اگر پایه تقویم از جنس چوب مرغوب و با کیفیت انتخاب شود، مخاطب هر سال می‌تواند فقط کاغذهای تقویم را عوض کند و همچنان از پایه استفاده کند.

طراحی می‌تواند به صورتی انجام پذیرد که اگر کاربر در سال‌های بعد تمایل نداشت از محصول قبلی به عنوان پایه تقویم استفاده کند، کاربرد دیگری برای آن بیابد. به طور مثال از آن به عنوان استند عکس یا استند یاداشت‌های روزانه استفاده کند. پس یکی از نکاتی که در طراحی باید به آن توجه کرد این است که محصول قابلیت استفاده با کاربردهای متفاوت را داشته باشد. در این صورت مخاطب شما بیشتر با محصول ارتباط می‌گیرد. 

انتخاب تقویم رومیزی فلری:

متریال فلز حس استحکام و ایستایی را القا می‌کند. این متریال در انتخاب تقویم رومیزی از این جهت متریال مناسبی است که شکیل و ارزنده به نظر می‌رسد. این محصول وقتی جذاب‌تر می‌شود که در کنار آن یک پایه موبایل، جاقلمی، ساعت و یا جاکاغذی قرار گیرد.

تمام این آیتم‌ها با قابلیت اعمال هویت سازمانی شما یک محصول زیبا و با کیفیت را عرضه می‌کند که به کمک آن می‌توانید حس خوبی برای مخاطب خود ایجاد کنید و همچنین اعتبار خود را نزد مخاطبانتان بالا برده و افزایش دهید.

امروزه در همه جای دنیا، سبک مینیمال، سبکی پرطرفدار است. دیدگاه این سبک این است که با کم کردن و یا حتی حذف جزئیات اضافی به خروجی اقتصادی‌تر، با کیفیت‎‌تر و کاربردی‌‌تری می‌رسیم. محصولی که خروجی این تفکر است؛ خسته کننده و کلیشه‌ای نیست، بلکه در عین سادگی، زیباست.

یکی دیگر از دلایل انتخاب تقویم رومیزی با پایه چوبی و فلزی این است که بر روی هر دو این متریال قابلیت حک لوگو وجود دارد. حک لوگو نسبت به سایر تکنیک‌های مشابه مانند چاپ و… ماندگارتر است. چون رنگ ندارد و در ابعاد خیلی بزرگ به صرفه نیست؛ معمولا کارفرما راحت‌تر راضی می‌شود که طبق ابعاد و اندازه استاندارد پیش برود و این امر سبب می‌شود برندد هم راستا با زیبایی محصول قرار گیرد نه اینکه زیبایی بصری را تحت تاثیر قرار دهد.

هدف از انتخاب تقویم رمیزی

با وجود نکاتی که در این مقاله ذکر شد، شاید همچنان بعضی از افراد با وجود پیشرفت تکنولوژی و با وجود کلندرها و تقویم‌های آنلاین، انتخاب تقویم رومیزی را مثل قبل مناسب و کاربردی ندانند. به همین دلیل در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که ثابت می‌کند ما همچنان به تقویم رومیزی در محیط کاری و حتی زندگی خود نیاز داریم.

پیگیری تاریخ‌ها و مهلت‌ها آسان‌تر است

وقتی می‌توانید همه تاریخ‌ها را در یک صفحه ببینید، پیگیری ددلاین‌ها یا قرارهای کاری آسان‌تر است. تقویم رومیزی به شما این فضا را می‌دهد تا بهتر برنامه‌ریزی کنید و فعالیت‌ها یا تعهداتتان را انجام دهید. با داشتن یک یادآوری بصری از وظایف و ضرب الاجل‌های خود، کمتر احتمال دارد جلسات یا تکالیف مهم را فراموش کنید، و در نتیجه میزان بهره‌وری و کارایی شما افزایش می‌یابد.

ارتباط مغز و دست

از نظر علمی ثابت شده است که یادداشت کردن چیزها از نظر فیزیکی، برخلاف تایپ کردن، حافظه شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا تاریخ‌های مهم مانند، بازی‌های فوتبال ، تولدها و مناسبت ها را خیلی کمتر فراموش کنید!

از خستگی دیجیتال اجتناب می‌کنید

گاهی اوقات خوب است که مجبور نباشید به تلفن، تبلت یا رایانه نگاه کنید. تصور کنید که گوشی همراه را بر‌داشتید تا چیزی را در تقویم ببینید و یا هایلایت کنید، اما با پیام متنی، اعلان فیس بوک یا یک برنامه خرید که به شما پیشنهاد خرید کالایی را می‌دهد، مواجه می‌شوید. بعضا این پیام‌ها، تمرکز را کاهش داده و شما را از هدف اصلیتان دور می‌کند. انتخاب تقویم رومیزی یا تقویم دیواری به شما کمک می‌کند از خستگی و حواس پرتی دنیای دیجیتال جلوگیری کنید.

می‌توانید تقویم خود را شخصی سازی کنید

سخت است که فضای یک تقویم دیجیتال را متناسب با سلیقه خود، شخصی سازی کنید و زیبایی آن را افزایش دهید. نهایتا با استفاده از طیف‌های رنگی و یا یک ایموجی بتوانید تغییراتی ایجاد کنید. اما در یک تقویم رومیزی یا تقویم دیواری، اعمال کردن سلیقه و تزیین برای القای حسی بهتر، بسیار آسان‌تر است. خصوصا اگر دارای یک کسب و کار باشید و بخواهید از تقویم رومیزی به عنوان یک  استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا با توجه به برند و حوزه کاری که دارید، بهترین شکل از یک تقویم رومیزی را سفارش دهید.

مقرون به صرفه است

تقویم‌های رومیزی سفارشی، روشی مقرون به صرفه برای سازماندهی و منظم نگه داشتن کارکنان و یا حتی مشتریان شما هستند. این محصول را می‌توان متناسب با بودجه شما سفارشی کرد، و با سفارشات انبوه، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و در عین حال ابزار مفیدی را برای همه مخاطبان خود فراهم کنید.

سخن پایانی

در دنیای پر سرعت این روزها، رقابت خیلی بیشتر و سخت‌تر شده است. برای اینکه در این بازار پیوسته بتوانید پویا باشید و عملکرد خوبی داشته باشید باید برای هر قدم کوچک و بزرگی که می‌خواهید بردارید حسابی تحقیق کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. انتخاب تقویم رومیزی خلاقانه می‌تواند ارتباط با دنیای واقعی را حفظ کرده و حس بهتری را به مخاطب شما منتقل کند. حتی اگر این حس به کوتاهی لحظه‌ای باشد که برای چک کردن برنامه روزانه و یا حتی ماهانه خود، به آن نگاهی می‌اندازد..