جعبه پذیرایی

کدام خوراکی ها هدایای تبلیغاتی مناسبی هستند؟

با شنیدن واژه هدایای تبلیغاتی، معمولاً  کالاهای محدودی از جمله سررسید، لیوان و یا خودکار به ذهنمان می‌آید. معمولا این اقلام تکراری انتخاب بسیاری از شرکت‌ها و صاحبین کسب و کار هستند. زیرا فکر می‌کنند مرسوم‌ترین‌ها همیشه بهترینند. اما در واقعیت آن‌ دسته از شرکت‌هایی که ریسک می‌کنند و در این زمینه متفاوت عمل می‌کنند بیشتر به چشم می‌آیند و مخاطبان را جذب می‌کنند.

انتخاب هدیه تبلیغاتی به عنوان یک روش برای جذب مخاطب و معرفی برند تصمیمی درست و اثربخش است که در دنیای امروز که بر پایه‌ی تکنولوژی و سرعت است؛ نیازمند برنامه‌ریزی و بودجه مشخص است. با توجه به این که با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام عرصه برای معرفی و تبلیغ کسب و کارها و استارتاپ‌ها وسیع‌تر شده است؛ اما باید در نظر داشت که فضایی رقابتی‌تری شکل گرفته که پیروز شدن در آن نیازمند تلاش بیشتر، خلاقیت و ایده‌های نو و جدید است.

چگونه با دادن هدیه تبلیغاتی خوراکی در ذهن مخاطب ماندگار شویم؟

یکی از تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی، خوراکی است. معمولا همه از خوردن خوراکی‌هایی مثل کوکی، شکلات و… خوشحال می‌شوند و از آن استقبال می‌کنند. یک تفکری هم وجود دارد؛ مبنی بر این که خوراکی هدیه تبلیغاتی مناسبی نیست چون خورده می‌شود و از خاطر می‌رود. در واقع خیلی‌ها آن را اتلاف بودجه تلقی می‌کنند. اما خاطره‌ی خوردن یک خوراکی خوشمزه با بسته بندی زیبا و بهداشتی برای همیشه در خاطر ثبت می‌شود.

خوراکی‌ها را می‌توان همراه با یک وسیله کاربردی و ماندگار هدیه داد. در این صورت، علاوه بر این که شما با دادن هدیه خوراکی حس صمیمیت و دوستی را به فرد القا کرده‌اید. با یک هدیه کاربردی در کنار آن در ذهن وی ماندگارتر می‌شوید. برای مثال جعبه دمنوش که در آن از ظروف و جعبه‌ای استفاده شود که پس از اتمام دمنوش قابل استفاده باشند. یا بسته به انتخاب خوراکی یک وسیله مثل ماگ و یا حتی یک قاشق زیبا در کنار خوراکی قرار بگیرد.

کدام خوراکی‌ ها برای هدیه مناسب هستند؟

ویروس کرونا با وجود تمام استرس و ناراحتی‌هایی که به وجود آورد؛ یک چیز خیلی مهم به ما یاد داد و آن این که بیشتر به فکر سلامتی و تغذیه خود باشیم. به جای استفاده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی با افزودنی‌های بسیار، می‌توان انتخابی سالم‌تر داشت. انتخاب مغزها و سایر دانه‌های خوراکی مثل خاک شیر، کنجد، کتان و … به عنوان هدیه تبلیغاتی علاوه بر این که حس خوش هدیه گرفتن را در مخاطب ایجاد می‌کند، این پیام را در پی خواهد داشت که شما به سلامتی افراد اهمیت می‌دهید و برای آن‌ها ارزش قائل می‌شوید. صاحبین کسب و کار در واقع با توجه به شهری که در آن فعالیت می‌کنند می‌توانند از سوغاتی‌های معروف آن شهر نیز به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنند. محصولاتی مثل خرما، زعفران و….

در نظر داشته باشید که مهم است که تمامی این خوراکی‌ها تازه خریداری شود؛ نوع محصول و بسته بندی هم باید با توجه به مسافت و زمانی که طی می‌شود تا به دست مخاطب برسد انتخاب شود. بنابراین باز هم انتخاب خوراکی‌های خشک و طبیعی در الویت قرار می‌گیرد. تنوع محصولات خوراکی و مقوی بسیار بالاست؛ رسیدن به یک انتخاب مناسب نیاز به کمی تحقیق و جست و جو و بسته بندی و ارائه آن نیازمند خلاقیت است.