هدایای تبلیغاتی جدید

ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی

قبل از اینکه وارد بحث ابعاد مناسب لوگو برای چاپ یا حک لیزر روی هدیه تبلیغاتی شویم، لازم است نکات مهمی را درباره لوگو یادآوری کنیم:

قوانین لوگو

-فرمت وکتور: از طراح لوگوی خود بخواهید تا فرمت وکتوری از لوگو را در اختیارتان قرار دهد. این فرمت، امکان ویرایش و تغییرات بعدی را در اختیارتان قرار می‌دهد

– برنامه های وکتور: فایل لوگو باید قابلیت باز شدن و ادیت در برنامه های وکتور مانند ایلاستریتور، اسکچ و … را داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید به هر سایزی که می‌خواهید تغییرش دهید

– حالت افقی و عمودی: بخاطر فضاهای متفاوتی که امکان چاپ لوگوی شما وجود دارد بهتر است نسخه‌های عمودی و افقی از لوگوی خود داشته باشید

– سیاه و سفید: شما به نسخه سیاه و سفید لوگو همانند نسخه رنگی نیاز دارید. لوگو باید روی پس زمینه های مختلف قابل تشخیص باشد.

 

در گام بعدی به تعریف فضای چاپ و محدودیت‌های آن می‌پردازیم:

فضای چاپ  یا imprint area چیست؟

به فضایی که پیام یا لوگوی شما روی هدیه تبلیغاتی انتخابی‌تان چاپ یا حک لیزر می‌شود، فضای چاپ گفته می‌شود که در واقع بهترین مکان قرار گیری لوگو روی هدیه تبلیغاتی است، مثلا اگر هدیه تبلیغاتی انتخابی‌تان خودکار باشد، فضای چاپ احتمالا روی بدنه خواهد بود.

ابعاد فضای چاپ چقدر است؟

بسته به هدیه تبلیغاتی‌ای که انتخاب میکنید و تکنیک چاپ یا حک لیزر، فضای چاپ متغیر خواهد بود؛ هر چه هدیه تبلیغاتی سطح وسیعتری داشته باشد فضای چاپ بزرگتر می‌شود و برعکس. بعضی از تکنیک‌های چاپ محدودیت ابعاد دارند مثل چاپ اسکرین و فضای چاپ با توجه به این محدودیت‌ها تعریف می‌شود.

اگر لوگوی خود را بزرگتر از اندازه مناسب، تعیین کنید، لوگو روی محصول شما تار، بریده شده یا ناواضح به نظر می‌رسد.

اگر در لوگوی شما نوشته وجود داشته باشد، ابعاد لوگو برای فضای چاپ باید طوری تعریف شود که نوشته‌ها خوانا باشند و تناسب اجزا حفظ شود.

مثلا ابعاد لوگو برای چاپ یا حک لیزر روی یک خودکار می‌تواند حداکثر ۴٫۵ سانتیمتر طول و ۱٫۵ سانتیمتر عرض داشته باشد.

بنابراین ابعاد تصویر و نوشته لوگو با توجه به ابعاد هدایای تبلیغاتی محدودیت دارد.

چطور با فضاهای چاپی کوچک کار کنیم؟

اولویت‌ها را حفظ کنید!

اگر هدیه تبلیغاتی‌ای را با فضای چاپی کوچک انتخاب کرده‌اید و لوگوی پرجزییاتی دارید، بهتر است ازجزییات لوگو صرف نظر کنید یا محصول دیگری را سفارش دهید. این موضوع در برخی از روش‌ها مثل چاپ اسکرین و حک لیزر بیشتر اهمیت پیدا می‌کند چون احتمال محو شدن یا در هم رفتن اجزای نوشته لوگو وجود دارد.

اگر هدیه تبلیغاتی سفارشی‌تان کوچک است یا فضای چاپی کوچکی دارد بهتر است فقط قسمتی از لوگو یا پیامتان را نگه دارید که برای‌تان اهمیت دارد؛ در این موارد هرچه میزان اطلاعات ارائه شده کمتر باشد، تاثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

لزومی ندارد که شماره تماس، نام شرکت یا تاریخ رویدادتان را روی هدایای تبلیغاتی که فضای چاپی کوچکی دارند ثبت کنید.

تاثیر متریال‌های مختلف بر چاپ و لیزر لوگو روی هدیه تبلیغاتی

اینکه لوگوی شما روی هدیه تبلیغاتی چطور بنظر برسد بستگی به شکل و متریال آن دارد. اگر لوگوی شما جزئیات زیادی داشته باشد روی سطوح صاف مثل فلز یا پلاستیک نمای بهتری خواهد داشت تا روی سطوح نرم و دارای خلل و فرج مثل چوب پنبه

ابعاد لوگو برای چاپ و لیزر

رسیدن به ابعاد مناسب برای چاپ یا لیزر لوگو، موضوعی حساس و تا حدی تخصصی ست و همانطور که قبلا اشاره کردیم بسته به ابعاد و شکل هدیه تبلیغاتی انتخابی و متریال آن و همچنین تکنیکهای مختلف چاپ و لیزر، تفاوت‌هایی درابعاد لوگو ایجاد خواهد شد؛ اما گاهی ابعادی پیشنهادی برای لوگو روی هدایای تبلیغاتی وجود دارد که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:

حداکثر سایز قابل چاپ اسکرین برای تی شرت: ۳۵٫۵ در ۳۸ سانتیمتر

سایز چاپ استاندارد ماگ ۱۱oz(ماگی با ابعاد ۹٫۴ سانتیمتر ارتفاع و قطر خارجی ۸٫۱ سانتیمتر) فضای چاپی ۸٫۵ اینچ در دارد

برای یک کلاه سایز متوسط ابعاد لوگو حداکثر بین ۷٫۵ تا حدودا ۹ سانتیمتر است

حداقل سایز فونت چقدر است؟

حداقل سایز فونت، کوچکترین فونت ممکن است که قابل استفاده بر روی هدیه تبلیغاتی‌تان باشد.

چیزی که اهمیت دارد این است که سایز فونت باید به اندازه ای باشد که واضح، قابل خواندن و از نظر بصری خوشایند باشد.

به طور متوسط ابعاد فونت حدود ۶pt(پوینت) است هرچند که بسته به جنس محصول و پروسه چاپ و لیزر ممکن است تغییر کند.

 

توجه به لوگوی شما اولویت ماست

ما در تیم طراحی دیدینو بعد از ثبت سفارش، بصورت رایگان به شما مشاوره می‌دهیم تا بتوانید بهترین سایز فونت و لوگو را انتخاب کنید و عکس یک نمونه از محصولتان را بعد از حک لیزر، برایتان ارسال می‌کنیم تا مطمئن شویم که لوگوی شما به بهترین شکل بر روی هدیه تبلیغاتی‌تان قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه باندرول‌های بسته‌بندی نیز با لوگوی شما طراحی و پس از اینکه شما طرح را تایید کردید، چاپ می‌شوند.

در این حالت می‌توانید مطمئن باشید که مخاطبتان همان تصویری را که خودتان می‌خواهید از شما به یاد خواهد آورد.