اهمیت کادو کردن هدایا

اهمیت کادو کردن هدایا

همه ما در طول زندگی خود بارها هدیه دریافت کرده‌ایم و یا برای دوستان و اعضای خانواده هدیه خریده‌ایم. هدیه دادن یک سنت قدیمی است که در فرهنگ‌‌های مختلف و به شکل‌های گوناگون رواج دارد. اهمیت هدیه در زندگی ما انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست. همه افراد دوست دارند که به مناسبت‌های مختلف هدیه بگیرند. با این حال، نه فقط هدیه‌ای که تهیه می‌کنید، بلکه کادو کردن نیز، مهم است. هدیه‌ای که به زیبایی بسته بندی شده باشد، ارزش آن را افزایش می‌دهد. عشق و توجهی که شما در کادو کردن آن صرف می‌کنید، موجب می‌شود، گیرنده هدیه احساس با ارزش بودن داشته و قدردان این توجه باشد.

با این وجود شاید این سوال برای برخی ایجاد شود که آیا واقعا کادو کردن و یا بسته بندی هدایا بر روی مخاطبان تاثیر گذار است؛ و یا آن‌ها را بیشتر سورپرایز می‌کند؟ یا تنها خرید یک هدیه ارزشمند کافی است و نیازی به کادو کردن پر زرق و برق آن نیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به اهمیت کادو کردن هدایا و انواع آن بپردازیم.

آیا مردم اقلام بسته بندی شده را به هدایای بدون بسته بندی ترجیح می دهند؟

مردم به نوع بسته بندی هدیه‌ها اهمیت می‌دهند! مقاله گاردین در سال ۲۰۱۰ به مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۲ اشاره کرد که واکنش شرکت‌کنندگان به هدایایی که خوب بسته‌بندی شده‌اند را مورد آزمایش قرار داد. این مطالعه نشان داد افرادی که هدیه‌ای با بسته‌بندی زیبا دریافت کرده‌اند، نگرش مطلوب‌تری نسبت به خود کالا نشان داده‌اند.

بنابراین برای برندها، مجموعه‌ها و یا سازمان‌ها، کادو کردن و یا بسته بندی هدایای سازمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نوع بسته بندی و یا کاغذ کادویی که استفاده می‌کنید، بر روی مخاطب تاثیر مثبت داشته و این بر کسی پوشیده نیست. کادو کردن هدیه می‌تواند بر ارزش و شهرت برندها نیز تاثیر بگذارد و حتی در ارائه هدایای تبلیغاتی نیز حائز اهمیت است.

چرا کادو کردن هدایا مهم است؟

  • نشان می‌دهد که شما برای گیرنده هدیه ارزش قائل هستید

تصور کنید هدیه‌ای دریافت کرده‌اید که کادو نشده است. آیا حس خوبی به شما منتقل می‌کند؟ آن هدیه حتی اگر بسیار مرغوب و یا دارای ارزش مالی بالایی باشد، اما کادو نشده باشد، حس خوشایندی به گیرنده منتقل نمی‌کند. کادو کردن هدیه نه تنها زیبایی آن را دو چندان می‌کند، بلکه نشان می‌دهد شما آن را از صمیم قلب و با نیتی خوب هدیه داده‌اید.

  • تاثیر مثبت می‌گذارد

گاهی کادو نکردن هدیه، گیرنده آن را دچار سو برداشت کرده و حس بی احترامی را القا می‌کند. کادو کردن و یا بسته بندی هدیه موجب افزایش حس کنجکاوی و القای حسی خوش می‌شود.

  • آن را منحصر به فرد می‌کند

کادو کردن متفکرانه یک شی آن را به هدیه تبدیل می‌کند. بسته بندی هدیه آن را پر رمز و راز کرده و انتظار گیرنده را افزایش می‌دهد. زمانی که گیرنده هدیه نمی‌داند چه چیزی قرار است دریافت کند، هیجان زده می‌شود. هدایایی که دارای جعبه کادو و یا پوشیده شده با کاغذ کادو هستند، غالبا بیشتر مورد توجه قرار گرفته و فرد را سورپرایز می‌کنند.

کادو کردن هدایا، چطور و چگونه ؟

کادو کردن هدیه با رویدادهای غالبا شاد زندگی ما، مانند تولد، سال نو، مراسم عروسی و یا استقبال از یک کارمند تازه در محیط کار و هدایای شرکتی و هدایای سازمانی و … همراه است. بنابراین، دریافت یک هدیه بسته‌بندی شده، می‌تواند روحیه مثبتی را در هدیه گیرنده ایجاد کند، که به نوبه خود باعث می‌شود او، محتویات بسته را با دیدی مثبت‌تر ببیند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که کادو کردن هدیه به صورت ماهرانه و با سلیقه انجام شود. یک کالای بسته بندی شده سفارشی زیبا، دقت و اهمیت شما به مخاطب کادو را نشان می‌دهد، دو ویژگی که افراد همیشه از آن‌ها قدردانی می‌کنند.

پس این بار، چه به دنبال بهترین کاغذ کادو و یا بسته بندی برای هدایای سازمانی مجموعه خود بودید و یا کادو کردن هدیه عزیزانتان، باید چند نکته کلیدی را برای اینکه هدیه شما تأثیر درستی داشته باشد، در نظر بگیرید.

  1. کیفیت

مهم‌ترین نکته برای کادو کردن هدیه استفاده از کاغذ کادو ممتاز، ربان و یا سایر تزیینات است. اگر می‌خواهید به جای کاغذ کادو از جعبه کادویی و یا پاکت هدیه استفاده کنید، انتخاب بهترین بسته بندی بر روی نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد.

  1. حوصله به خرج دهید

برای رسیدن به بهترین بسته بندی، عجله نکنید و با حوصله کل فرآیند را انجام دهید. اگر وظیفه خرید هدیه سازمانی برای شرکت و یا مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید را دارید، حتما از نیروی متخصص در زمینه هدایای تبلیغاتی بهره ببرید و مطمئن شوید که از بهترین متریال برای کادو کردن هدایای مورد نظر شما استفاده می‌کنند.

عجله کردن در کادو کردن و یا بسته بندی هدیه، می‌تواند حتی ارزش هدیه را کاهش دهد و تاثیر منفی بر روی هدیه گیرنده بگذارد. استفاده از کاغذ و یا باکس‌هایی با الگوهای هماهنگ و یا تک رنگ، می‌تواند ظاهری شیک و بی نقص به هدیه بدهد. با این حال استفاده از بسته بندی پر زرق و برق برای هدیه‌های سازمانی نیز پیشنهاد نمی‌شود، چرا که می‌تواند هویت برند شما را در حین باز کردن هدیه کمرنگ کند.

شاید به جرات بتوان گفت امروزه در ایران با وجود مجموعه‌های متخصص در زمینه هدیه و بسته بندی، شاهد ارائه هدایای بسیار با کیفیت‌تر و بسته بندی منحصر به فرد، نسبت به گذشته هستیم.

سخن آخر

بسته بندی کادو فقط پوشاندن هدیه با استفاده از یک کاغذ تزئینی نیست. این چیزی است که تلاش‌های شما را برای برداشتن یک قدم جلوتر مشخص می‌کند. یک هدیه بدون بسته بندی مانند یک کیک است که روی آن مایه‌ای وجود ندارد؛ بی مزه به نظر می‌رسد. کادو کردن هدیه به عنوان تزئینی برای هدیه، فوق العاده است. بسته بندی هدیه باعث می‌شود گیرنده احساس خاص‌تری داشته باشد. فقط با کمی تلاش بیشتر، هدیه شما از هر هدیه دیگری که احتمالاً افراد دریافت خواهند کرد، برتری خواهد داشت. این عمل مانند یک پنجره رو به منظره‌ای با شکوه است که بُعد دیگری به هدیه شما می‌بخشد. بسته بندی هدیه هیجان و انتظار برای کشف آنچه در درون آن است را، به همراه دارد.