بررسی تاثیر هدایای تبلیغاتی

 

 

بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی از چه راه هایی ممکن است؟ از اهمیت هدیه تبلیغاتی تا بررسی میزان تاثیرگذاری هدیه همراه دیدینو باشید!

مقدمه

یکی از مهمترین اقداماتی که منجر به پیوند روابط و تقویت آن می شود، هدیه دادن است. اگر قصد دارید تا یک هدیه تبلیغاتی مناسب به مشتریان و کارمندان خود بدهید، بهتر است تا از علم و دانش هدیه دادن استفاده کنید،؛ بله، درست متوجه شدید! هدیه ای تاثیرگذار است که در روند تهیه و انتخاب ان، با هوشمندی و تفکر از دانش هدیه دادن استفاده شده باشد. اگر توجه کرده باشید می بینید که بسیاری از برندها هدایای تبلیغاتی می دهند، اما هر یک با بازخوردی متفاوت روبه‌رو می شوند.علت آن استفاده، یا عدم استفاده از علم و دانش هدیه دادن است. در اینجا قصد داریم تا شما را با جدیدترین و متفاوت ترین مطالب در خصوص هدایای تبلیغاتی، معیارهای انتخاب هدیه و بررسی میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم. مطالعه این بخش را به شدت به شما پیشنهاد می دهیم.

قبل از بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی، با اهمیت آن آشنا شوید

حقیقت این است که یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی، به اهدای هدیه با لوگو یا نام برند شما تعلق دارد. این هدایای سازمانی برای برند شما شخصی سازی میشوند و از این جهت حائز اهمیت هستند که مشتری با برند شما و خصوصیات آن بیشتر آشنا شود و نام شرکت شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. دنیای امروز، دنیای رقابت است، برای افزایش فروش و برندسازی، تنها تبلیغات رسانه ای و تبلیغات مجازی کفایت نمی کند. به ویژه در زمینه فروش و برندسازی این رقابت به شدت تنگاتنگ است. بنابراین، تاثیر هدیه سازمانی اگر بیشتر ازتاثیر بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهی های تلویزیونی نباشد، کمتر هم نیست، آن را جدی بگیرید!

آیا معیارهای انتخاب هدایای تبلیغاتی را می شناسید؟

حالا که متوجه اهمیت هدیه تبلیغاتی شدید، خوب است تا ببینیم قبل از بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی باید چه اقداماتی انجام دهیم؛ توجه داشته باشید که اگر می خواهید از طریق هدایای تبلیغاتی جذب مشتری کنید و به یک برند نام آشنا تبدیل شوید، نیاز است تا هوشمندانه هدیه سازمانی خود را انتخاب نمایید. اگر در این مرحله با قدرت و دانش پیش بروید، قطعا در مرحله بعدی متوجه میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی تان خواهید شد. هدیه ای که به عنوان هدیه سازمانی انتخاب می کنید، معرف هویت و اعتبار برند شماست. همیشه خرید هدیه های گران قیمت خریدی هوشمندانه نیست، بلکه هدیه ای هوشمندانه است که برای دریافت کننده ایجاد احساس خوش کند و او دائما از هدیه اش استفاده کند. حالا با توجه به چه معیارهایی هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟ به این موارد توجه کنید:

    • هدیه باید برای گیرنده مفید باشد

    برای اینکه از بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی خود نتیجه مثبت بگیرید، به مفید بودن هدیه تان توجه کنید. طبق آماری که از یک آنلاین شاپ معتبرآمریکایی منتشر شده، حدود ۷۳ درصد مردم از انواع هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. همچنین آمار و ارقام ارائه شده در این سایت (  ۴imprint.ca  ) نشان می دهد که ۸۵ درصد از مخاطبین دریافت هدیه، فرد یا شرکت هدیه دهنده و یا محصول تبلیغاتی که دریافت می کنند را به خاطر می سپارند. ۸۵ درصد آمار بسیار خوبیست تا ثابت کند هدیه تبلیغاتی اگر مفید باشد، تا چه حد مورد توجه قرار می گیرد.

  • درج لوگو یا نام برند بر روی هدایای شرکتی

بهتر است هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید که لوگو یا برند محصول به وضوح روی آن قابل درج باشد. زیرا لوگو در معرض دید قرار می گیرد و نظر بسیاری از افراد را به خوبی جلب می کند. بنابراین می‌توانید یک تصویر آشنا در ذهن مخاطبان ماندگار کند. پس از آن می توانید به بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی بپردازید.

  • محصولی را انتخاب کنید که دوستدار محیط زیست باشد

اگر می خواهید پس از بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی، به شدت خشنود و خرسند شوید، محصولی را انتخاب کنید که دوستدار محیط زیست و طبیعت باشد و به آن آسیبی وارد نکند. این کار بسیار خلاقانه و خاص است. علاوه بر آن به ارزش و هویت برند شما اضافه می کند. ضمن اینکه نظر بسیاری از مشتریان و مخاطبان را به خود جلب می کند. همچنین شما می توانید هدیه ای از جنس طبیعت را انتخاب کنید؛ بدین ترتیب، حس خوبی به مخاطب شما منتقل می شود.

 

چطور متوجه میزان تاثیرگذاری هدیه سازمانی مان شویم؟

حالا که با معیارهای اصلی انتخاب هدیه سازمانی آشنا شدید، خوب است تا ببینیم چطور به بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی بپردازیم؟  اگر شما در دو مرحله قبل موفق عمل کرده باشید، در این مرحله تنها باید نظاره گر تلاش خود باشید و نتایج آن را ببینید. به طور کلی می توانید از چند روش ساده متوجه شوید که تاثیرگذاری هدیه شرکتی تان تا چه حد بوده است. هر چند معیار های سنجشی خیلی نمتواند دقیق و نتیجه آماری درستی به  همراه داشته باشد. اگر بخواهیم با مثال شرح دهیم. تصور کنید که شما ۱۰۰ هدیه اهدا کردید. آیا تمام این ۱۰۰ هدیه درست به افراد مخاطب رسیده است؟ آیا موردی در هنگام توزیع کسر نشده است ؟ آیا به اشتباه به فرد دیگری نرسیده است ؟ آیا شما آن فرد دریافت کننده را میتوانید رصد کنید ؟ اگر بله آیا میتوانید ببینید که هدیه شما را در چه محیط و شرایطی نگهداری و یا استفاده میکند. در واقع شما به اطلاعات صحیح دسترسی دقیقی  نخواهید داشت ؟ اگر واقع بین باشیم کار بسیار دشواری است. اما میتوان بر اساس شواهد به یک  برآورد نسبی قابل استناد دستیابی یافت. حال به چگونگی بررسی برخی از عملکرد های ارزیابی در اینجا اشاره می کنیم:

  • مخاطبان شما چقدر از هدیه شان استفاده می کنند؟

در صورتی که هدیه تبلیغاتی شما برای مخاطب جذاب به نظر بیاید، قطعا از آن استفاده می کند. همانطور که متوجه شدید طبق آمار و ارقام، ۷۳ درصد مردم تمایل دارند از هدایای تبلیغاتی استفاده کنند؛ حتی اگر مشابه این هدیه را داشته باشند. این آمار نشان می دهد مردم از دریافت هدایای تبلیغاتی خشنود می شوند و این هدایا برایشان با ارزش است. به همین خاطر در سراسر آمریکا و اروپا، شرکت های مختلف و از جمله شرکت های معروف، هدایای تبلیغاتی را فراموش نمی کنند. این یک پل ارتباطی مناسب با مشتریان است برای ماندگار شدن و حک شدن در ذهن آنها. زمانی که مشاهده کنید مشتریان و یا کارمندانتان از هدایای شما استفاده می کنند، این یعنی هدیه مورد پسندشان بوده و میزان تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی شرکت یا سازمان شما بالا بوده است.

  • نرخ فروشتان قبل و بعد از تقدیم هدیه چه تغییری داشته است؟

اگر می خواهید به بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی تان بپردازید، بهتر است تا آمار فروشتان را قبل از تقدیم هدایای تبلیغاتی ثبت کنید. حالا هدایا را اهدا کنید و در یک بازه زمانی مشخص، آمار فروشتان را بررسی کنید. با مقایسه نرخ فروش و یا ارائه خدمات قبل و بعد از تقدیم هدایای تبلیغاتی، می توانید به نتیجه برسید. بدین ترتیب مشاهده می کنید که تاثیر هدایای تبلیغاتی تان در استقبال مشتریان چگونه بوده است. البته باز این مورد نیز چندان دقیق نیست. هدیه در واقع یه ابزار برای یادآوری و تثبیت شما در ذهن مخاطب است. یعنی به عبارت دیگر هدیه شرکتی یه سرمایه گذاری طولانی مدت محسوب میشود که باعث ایجاد و تثبیتروابط کسب کار و اعتماد سازی برای شما خواهد شد. ممکن است در برخی موارد زود بازده باشد، اما در اکثر موارد تاثر آن در طولانی مدت قابل رویت و اندازه گیری است

نظرسنجی برگزار کنید و میزان رضایت مشتریان را بسنجید

این روش نسبت به دو روش قبلی بسیار دقیق تر و کاربردی تر خواهد بود. برای بررسی تاثیر هدیه تبلیغاتی می توانید با طراحی یک نظرسنجی ساده میزان رضایت مشتریان خود را به دست آورید. و با آنالیز و تحلیل داده های جمع آوری شده، میتوانید تاثیر هدیه تبلیغاتی خود را بر مشتریان، مخاطبان و یا کارمندان خود بررسی نمایید. رسالت هدیه شما در واقعیت برای ایجاد احساس خوش و  تثبیت خاطره ای ماندگار از برند شما در ذهن مخاطبینتان میباشد. در صورتی که هدیه تبلیغاتی شما تاثیرات خودش را گذاشته باشد، اینگونه به میزان وفاداری و احساس مخاطبینتان را نسبت به محصولات و خدماتتان و در نهایت برندتان آگاه خواهید شد. در صورتی که هدیه تبلیغاتی شما تاثیرات خودش را داشته باشد، در این نظرسنجی متوجه بالا رفتن آمار رضایت می شوید.