هدایای نمایشگاهی

برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه

هنگام برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه، اطمینان یابید که در مذاکرات با بازدیدکنندگان، اطلاعات کتبی و شفاهی کافی در اختیار دارید.
استفاده از بروشور، فهرست قیمت، کارت ویزیت و سایر اطلاعات لازم برای معرفی و فروش محصول به تعداد مورد نیاز برای ارائه به بازدیدکنندگان ضروری ست.

در صورتی که تعداد پرسشهای بازدیدکنندگان زیاد باشد و شما زمان کافی نداشته باشید، با کسب اطلاعات تماس به سرعت آنها را برای مشتریان بالقوه خود از طریق پست ارسال کنید.
قبل از برپایی نمایشگاه، تعداد کافی فرم های سفارش کالا یا سایر مدارک مورد نیاز را برای فروش محصولات و خدمات خود تهیه کنید.
علاوه بر آنچه گفته شد از هدایای تبلیغاتی حاوی اطلاعات تماس با شرکت در تعداد مناسب برای ارائه بازدید کنندگان تهیه کنید.
به طور معمول بسیاری از شرکت‌ها از هدایایی نظیر خودکار، لیوان، دفترچه یادداشت یا هدایایی متفاوت و خلاقانه به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنند.

شما هم می‌توانید با خلاقیت خود هدایایی به صرفه و جدید تهیه و ارائه کنید، به این ترتیب بازدید کنندگان بیشتری با مشاهده این هدایا از غرفه شما سراغ می‌گیرند و این بدان معنی ست که نام و نشان تجاری شرکت شما بر سر زبان‌ها می‌افتد.
هدایای تبلیغاتی را به نحوی در غرفه قرار دهید که بازدیدکنندگان برای برداشتن آنها وارد غرفه شما شوند، این امر فرصت شما را برای برقراری تعامل با آنها و ارائه سایر محصولات افزایش می‌دهد.
با ارایه هدیه تبلیغاتی حاوی اطلاعات شرکت، نام خود را در ذهن بازدیدکنندگان زنده نگه دارید.
با استفاده از خلاقیت و اعطای هدایای نوآورانه، مردم را برای بازدید از غرفه خود فرا خوانید.
سایر شیوه های جذب مخاطب و بازدید کننده، ارائه مواد غذایی، نوشیدنی و انواع خوراکی ها ست.

در هر حال غرفه شما باید از جذابیتی متمایز برخوردار باشد.
ممکن است شما با توجه به تصویر ذهنی مشتریان و سطح فعالیت خود، از فعالیت‌های هنری نظیر موسیقی، استفاده از تصاویر و رنگ‌های زنده و انواع سرگرمی ها برای افزایش تعداد مخاطبان استفاده کنید.

نمایش فیلم‌های کوتاه نیز می تواند افراد را برای تماشای آنها به غرفه شما جذب کند.
برخی از نمایشگاه ها با ارائه فرصت فعالیت های حمایتی، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که اطلاعات و یا هدایای خود را به تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه تقدیم کنند.

برخی دیگر از نمایشگاه‌ها با ارائه انواع بروشور، نمونه رایگان محصول، کوپن تخفیف خرید و غیره پیام شرکت های حامی را به تمامی بازدیدکنندگان منتقل می کنند.
در این خصوص، قبل از برپایی نمایشگاه با برگزارکنندگان مذاکره کنید تا مطمین شوید که این فرصت منحصر به فرد برای نزدیک شدن به مشتریان بالقوه از دست نرود.