خرید هدیه تبلیغاتی

بهترین زمان انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی

یکی از مهمترین نکات خرید هدیه تبلیغاتی، توجه به زمانبندی و فرآیندی ست که از انتخاب هدایای تبلیغاتی تا سفارش، خرید، آماده سازی، تحویل و ارسال به مخاطبان وجود دارد.

اینکه چه زمانی را برای این فرآیند اختصاص دهیم نیاز به بررسی چند مورد مهم و اساسی دارد که در ادامه به بررسی همه این موارد می‌پردازیم؛ اما اجازه بدهید قبل از آن نگاهی کلی به فرآیند انتخاب تا خرید و ارسال هدیه تبلیغاتی داشته باشیم.

۱. تصمیم‌گیری برای استفاده از هدیه تبلیغاتی به عنوان یکی از استراتژی‌های تبلیغات

۲. جستجو برای فروشگاه مناسب هدیه تبلیغاتی

۳. بررسی هدایای موجود در بازار و میزان تطابق با سلیقه و هدف کسب و کار

۴. استعلام قیمت و موجودی از چند تامین کننده متفاوت

۵. انتخاب یک فروشگاه مشخص

۶. سفارش نوع هدیه تبلیغاتی،تعداد و زمان تحویل

۷.پرداخت هزینه

۸. اماده‌سازی و ارسال از سمت تامین‌کننده

۹. تحویل گرفتن هدایای تبلیغاتی

۱۰. توزیع به گیرندگان هدیه تبلیغاتی

همانطور که می‌بینید فرآیند انتخاب تا خرید و ارسال هدایای تبلیغاتی آنقدر که به نظر می‌رسد کوتاه نیست و مراحل متعددی دارد. پس اگر کیفیت و تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید از هزینه‌ و زمانی که صرف کرده‌اید بیشترین خروجی را داشته باشید، لازم است که حتما به زمانبندی و برنامه‌ریزی‌تان توجه کنید.

و اما نکات مهم برای زمانبندیِ سفارش و خرید هدیه تبلیغاتی!

  • نوع مناسبت

هرچند که هدیه‌دادن نیازی به دلیل و مناسبت ندارد، اما با توجه به سیستم متداول بین کسب و کارها، هدایای تبلیغاتی معمولا در مناسبت‌هایی مثل شب یلدا، عید نوروز یا مناسبت‌های درون سازمانی مثل سالگرد تاسیس و… تهیه و توزیع می‌شوند.

اگر زمانی که برای اهدای هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید، عید نوروز یا شب یلدا باشد، طبیعتا به دلیل ترافیک کاریِ شرکت‌های تولید یا تامین کننده هدیه تبلیغاتی،  باید بازه زمانی دو هفته تا دو ماه را در نظر بگیرید تا در تامین و ارسال هدایای تبلیغاتی با مشکل مواجه نشوید.

 

  • نوع هدیه تبلیغاتی

بعضی از هدایای تبلیغاتی به صورت آماده و به عبارتی بازاری در دسترس هستند.گزینه‌هایی مانند سررسید، فلش تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی و هدایای از این جنس که فرآیند آماده‌سازی آن‌ها محدود به شخصی‌سازی‌های مختصر از جمله حک لوگو روی هدیه تبلیغاتی و انتخاب رنگ سازمانی می‌شود؛ اما هدایای تبلیغاتی خاص‌تر، پروسه دقیق‌تر و طبیعتا طولانی تری دارند.

مثلا ما در تیم دیدینو، علاوه بر اینکه حک لیزر روی تمام هدایای تبلیغاتی داریم، باند رول اختصاصی برای هر شرکت متناسب با هویت سازمانی و نوع مناسبت طراحی و چاپ می‌کنیم که همین بخش نیاز به هماهنگی‌های زیادی با شما دارد از دریافت لوگو از سمت شما تا اطمینان از تایید طرح و نوع چاپ.

بعد از این مرحله به طراحی و چاپ کارت توضیحات محصول می‌رسیم که این قسمت هم با توجه به هویت سازمانی شما طراحی و چاپ می‌شود و مرحله بعدی بسته‌بندی است که همه اجزایی که ذکر شد باید با دقت کنار هم قرار بگیرند و بسته‌بندی شوند‌.

بنابراین برای سفارش هدیه تبلیغاتی شخصی‌سازی شده، حداقل بازه زمانی دو هفته تا یک ماه و برای هدایای تبلیغاتی بازاری حداقل سه روز تا دو هفته را در نظر بگیرید.

 

  • تعداد هدیه تبلیغاتی

بسته به این که می‌خواهید چه تعداد هدیه تبلیغاتی با چه ویژگی‌هایی سفارش دهید، زمان سفارش تغییر می‌کند.

مثلا فرض کنید سفارش ده هزار فلش تبلیغاتی دارید، حتی با وجود اینکه این هدیه بازاری ست و فقط به حک لیزر نیاز دارد اما تامین این تعداد محصول گاهی به هماهنگی با چند تامین‌کننده نیاز دارد، از طرفی سفارش ۵۰ عدد هدیه تبلیغاتی شخصی سازی شده، مثل ست اداری رومیزی، بخاطر جزییات زیاد ممکن است به اندازه همان ده هزار فلش تبلیغاتی زمان‌بر باشد.

پس توجه به تعداد و نوع هدیه تبلیغاتی، موردی است که باید به آن توجه کنید و حتما این موضوع را با شرکتی که از آن هدیه تبلیغاتی میخرید هماهنگ کنید، چون بازه زمانی در این مورد، از محصولی به محصول دیگر متفاوت است.

 

  • مدت زمان آماده‌سازی

هر هدیه تبلیغاتی با توجه به ویژگی‌هایش به زمان متفاوتی برای آماده‌سازی نیاز دارد. عواملی مثل نوع چاپ، نوع حک لیزر، متریال مصرفی در هدیه تبلیغاتی، روش تولید هدیه تبلیغاتی، شکل بسته‌ بندی هدیه تبلیغاتی و غیره فاکتورهایی هستند که زمان آماده‌سازی را مشخص می‌کنند.

مثلا هدیه تبلیغاتی چوبی با حک لیزر که تولید آن چندین مرحله cnc دارد، طبیعتا نسبت به یک ماگ تبلیغاتی که فقط چاپ تمپو دارد زمان طولانی‌تری برای آماده‌سازی می‌طلبد.

 

  • زمان و چگونگی ارسال هدایای تبلیغاتی

اگر هدیه تبلیغاتی را برای افراد درون سازمان‌تان تدارک دیده‌اید احتمالا با چالش چندانی برای اینکه هدایای تبلیغاتی را به دست آن‌ها برسانید مواجه نمی‌شوید؛ اما اگر مخاطب هدف شما مشتریانی از سراسر کشور هستند، ارسال هدایای تبلیغاتی مخصوصا در ایامی که اوج ترافیک کاری ست مثل عید نوروز کمی سخت و پیچیده می‌شود و حتما باید ارسال هدایایتان را در بازه چند هفته‌ قبل از عید یا بعد از عید نوروز انجام دهید.

 

با توجه به نکاتی که مطرح شد هرقدر که وقت بیشتری برای خودتان بخرید و زودتر از زمانی که همه به فکر تهیه و ارسال هدیه تبلیغاتی می‌افتند به فکر سفارش و تامین هدایای تبلیغاتی‌تان باشید علاوه بر اینکه دچار استرس کمتری می‌شوید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی دارید و با کیفیت مطلوب‌تر و قیمت مناسب‌تری می‌توانید هدایای خود را تهیه و ارسال کنید.

پیشنهاد تیم دیدینو برای زمان سفارش هدایای تبلیغاتی نوروزی حداقل از دی ماه است تا امکان مشاوره و ارایه بهترین شکل از خدمات وجود داشته باشد؛ مخصوصا اگر تعداد هدایای تبلیغاتی‌تان زیاد و محصولات سفارشی‌تان، پرجزییات و ظریف باشد.