تفاوت هدایای تبلیغاتی خلاقانه با هدایای تبلیغاتی کلیشه‌ ایی و تکراری

آیا به دنبال ابزاری برای افزایش شناخت برند خود و حفظ نام شرکت خود در مقابل خریداران فعلی و بالقوه هستید؟ اگر تا کنون استفاده از محصولات تبلیغاتی را در نظر نگرفته‌اید، شاید وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. هدایای تبلیغاتی خلاقانه، غالبا به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان هدایای خاص شناخته می‌شوند. این هدایا به دلیل داشتن ایده نو و کاربری که دارند، در تمایز با هدایای تبلیغاتی غیر خلاقانه، بیشتر مورد استقبال افراد و مجموعه‌ها قرار می‌گیرند؛ اما این موضوع دلیلی بر افزایش هزینه‌ها نیست. شما می‌توانید با مدیریت مالی و انتخاب هدایایی با خلاقیت بالا و قیمت به صرفه، نه تنها برند و کسب و کار خود را معرفی کنید، بلکه آن را در ذهن مخاطبین ماندگارتر سازید.

اقلام تبلیغاتی ابزارهای بسیار موثری هستند که به افزایش آگاهی از برند تجاری و یا ارسال پیام تبلیغاتی شما کمک می‌کنند. این محصولات به بازاریابی و افزایش حس مثبت در میان مشتریان و مخاطبان منجر شده و معمولا از نظر ارائه نتایج بازاریابی برای تبلیغ کننده، بسیار خوب هستند. هدایای تبلیغاتی اقلامی هستند که با لوگوی یک سازمان منقوش می‌شوند و احساسات مثبت را در مورد تبلیغ‌کننده ترویج می‌کنند.

خلاقیت در طراحی و تولید، هنری است که در تمام دوران‌ها به افزایش مخاطب و اثربخشی تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ، کمک کرده است. این روزها با توجه به افزایش مجموعه‌هایی با کاربری و ارائه خدمات متنوع، اهمیت استفاده از هدایای خلاقانه تبلیغاتی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

محصولات تبلیغاتی

استفاده از محصولات تبلیغاتی در دهه‌های اخیر برای افزایش بازدهی در زمینه فروش و بازاریابی و به طور کلی دیده شدن مجموعه‌ها و شرکت‌ها، بسیار رواج پیدا کرده است. آمارهای موجود نشان می‌دهد این مسئله نه فقط در کشورهای پیشرفته که حتی در مجامع دیگر به راهی برای ماندگار شدن کمپانی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور مثال آمارهایی درکشور بریتانیا نشان می‌دهد که درصد بالایی از مصرف‌کنندگان جذب محصولات تبلیغاتی می‌شوند و تقاضا برای محصولات این برندها افزایش پیدا می‌کند، و دوباره به سراغ آن‌ها می‌روند. از محبوب ترین اقلام تبلیغاتی در این کشور شاید بتوان به چتر، کیف و … اشاره کرد.

در ایالات متحده نیز، صنعت محصولات تبلیغاتی رو به رشد است. متداول‌ترین هدایایی که در ایالات متحده مجموعه‌ها به دنبال آن هستند و می‌توان نام برد، عبارتند از: پوشاک، کیف، نشانک و … .

در ایران نیز با وجود اینکه استفاده از  هدایای تبلیغاتی همچون انواع ماگ، خودکار، سررسید و … همچنان مورد توجه برخی شرکت‌ها و کسب و کارهاست اما، استفاده از هدایای سازمانی خلاقانه و در عین حال کاربردی، رواج بیشتری پیدا کرده است.

 ویژگی هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هرچند که هدایای کلیشه ای و تکراری هم می‌توانند عملکرد قابل تاملی به همراه داشته باشند، اما به اندازه یک هدیه منحصر به فرد در طراحی و قابل استفاده، نمی‌توانند در ذهن مخاطب باقی بمانند. به همین علت شاید بتوانید دلیل پافشاری ما به استفاده از هدایای خلاقانه را بیشتر درک کنید. یک هدیه که دارای طراحی زیبا و در عین حال کاربردی است نه تنها به بهتر شدن وجهه‌ی کسب و کار شما در دید مشتریان منجر می‌شود، بلکه آن هدیه را ماندگار می‌سازد.

مهم‌ترین مسئله در تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه، قابل استفاده بودن آن‌ها است. نکته‌ای که در طراحی و تولید آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که هدایای تبلیغاتی در صورت عدم استفاده نه تنها فایده‌ای برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی ندارند بلکه، تنها هزینه‌ای اضافی را به شما تحمیل خواهند کرد و حتی شاید منجر به صدمه به برند و چهره کسب و کارها گردد.

نکته دیگر ماندگاری است. ماندگاری، ویژگی است که موجب به یاد ماندن نام برند ارائه دهنده هدیه، در ذهن مخاطب خواهد شد. این مسئله ارتباط تنگاتنگی با کارایی و کیفیت محصول دارد. در صورت اهدا هدایای تبلیغاتی خلاقانه و کاربردی که ایجاد احساس خوش در مخاطبین را داشته باشد، نام شما برای سال‌های متمادی در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. هر چند که منظور از ماندگاری، صرفا طول عمر هدیه نیست؛ بلکه زمانی است که آن هدیه کارایی خود را حفظ  و یا به عبارتی اثر پذیری مثبتی دارد و این به آن معناست که با گذر سال‌ها همچنان محصولی به روز و کاربردی باشد، جدای از حفظ ظاهر و کیفیت متریال.

به عنوان مثال بسیاری از هدایای تبلیغاتی مانند ساعت خلاقانه و متفاوت، می‌توانند برای چندین سال متوالی مورد استفاده مخاطبین شما قرار گرفته و در طول مدت استفاده، تبلیغ کننده برند شما برای دیگران باشند.

سفارش هدیه تبلیغاتی، چطور و چگونه؟

آگاهی از برند

احتمالا بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در محصولات تبلیغاتی منحصر به فرد، تأثیری است که این محصولات بر آگاهی از برند شما می‌گذارند. به تعداد محصولات تبلیغاتی مجموعه یا شرکتی که این روزها دیده‌اید و یا استفاده کرده‌اید، فکر کنید؛ محصولات تبلیغاتی یک راه عالی برای ایجاد آشنایی با شرکت شما هستند. شما می‌توانید با استفاده از این هدایا تعیین کنید که چگونه می‌توانید از محصولات تبلیغاتی برای تقویت داستان برند خود در  ذهن مخاطبین استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه خودرو سازی و یا به طور کلی صنعت ماشین سازی است، چرا از یک استند موبایل فلزی برای ارائه به مخاطبین خود استفاده نکنید؟ شاید در اینجا تفاوت ارائه یک خودکار تبلیغاتی غیر خلاقانه با یک استند موبایل پر کاربرد را ( از جنبه طراحی صنعتی و همچنین استفاده از متریال نزدیک به متریال خودرو سازی ) بتوان بهتر درک کرد.

چرخه عمر طولانی

هدفتان توسعه برند با استفاده از محصولات تبلیغاتی است که برای مخاطبان شما مفید و یا کاربردی باشند؟ این نکته مهمی  است، زیرا درصد بالایی از دریافت کنندگان محصولات تبلیغاتی، خصوصا از نوع خلاقانه، آن‌ها را نگه می‌دارند. محصولات تبلیغاتی می‌توانند راهی عالی برای گسترش دامنه برند شما باشند. عمر طولانی محصولات تبلیغاتی شما ممکن است در نهایت به شناخت بیشتر شما منجر شود. یک تقویم چوبی که منحصر به سال خاصی نباشد، قطعا بهتر از یک USB  است که با گذر زمان ممکن است دچار نقص شود.

سفارشی سازی

تنوع محصولات تبلیغاتی که در دسترس هستند یک مزیت بزرگ است. این موضوع را قطعا در محصولات غیرخلاقانه کمتر می‌توان مشاهده کرد. استفاده از مجموعه‌های تولید کننده هدایای سازمانی برای طراحی و تولید محصولات خلاقانه، به شرکت شما این اجازه را می‌دهد تا به ساخت محصولی منحصر به فرد، به شکلی که آن محصول با پیام برند شما همخوانی داشته باشد، فکر کنید. انتخاب محصولات تبلیغاتی خلاقانه از لوازم التحریر، لباس و لوازم الکترونیکی معمول، متفاوت است. سفارشی سازی محصول تبلیغاتی این هدایا را به گزینه‌ای مناسب برای هر بودجه‌ای تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ارائه محصول تبلیغاتی طراحی شده مختص برند شما، آن هدیه را به محصولی یونیک برای برند و کسب و کار شما بدل کرده، که در هر رویدادی قابل استفاده است.

مخاطبین

یک رویکرد متفاوت برای محصولات تبلیغاتی خلاقانه، استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری برای تشکر از کارمندان یا شرکای شماست. پس بنابراین هدایای تبلیغاتی الزاما برای مشتریان کاربرد ندارند. یک محصول تبلیغاتی عالی و با کیفیت، راهی عالی برای نشان دادن قدردانی از کارمندان یا همکاران است. علاوه بر این، یک هدیه تبلیغاتی خوب، می‌تواند باعث نشان دادن حسن نیت شما شود. کارمندان شما بزرگترین حامیان شما هستند، بنابراین استفاده از یک هدیه تبلیغاتی برای آن‌ها ( با دلایل متفاوت مانند ولکام پک و یا پک خداحافظی و . . . ) ، می‌تواند سود بزرگی برای شما باشد.

سخن پایانی

استفاده موثر از محصولات تبلیغاتی خلاقانه برای همسویی با برند شما می‌تواند سرمایه گذاری بسیار مفیدی برای کسب و کارتان  باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که محصول تبلیغاتی انتخابی شما از کیفیت خوبی برخوردار است و عملکرد مفیدی را برای گیرنده فراهم می‌کند. این که شما چه هدیه ای را از چه نوع و با چه نگاهی انتخاب می‌کنید، در وحله اول بستگی به تصمیمتان دارد که قطعا با اعتمادتان به خود، بهترین انتخاب را خواهید داشت. هدیه‌ای که کمتر دیده شده و تکراری نباشد بی شک تاثیر خوشایندتری را با ایجاد تجربیات جدید بر روی مخاطبانتان خواهد داشت.