داستان قورباقه

داستان قورباغه پخته و هدایای تبلیغاتی

آیا میدانید روش فرانسوی ها برای پختن قورباغه چیست؟

آنها قورباغه را در ظرفی از آب سرد قرار میدهند و روی آتش میگذارند چرا که اگر قورباغه را داخل ظرفی از آب جوش بیندازند، قورباغه بلافاصله فرار میکند، حال اگر ظرف آب را برروی شعله بگذارند و بتدریج دمای آب را افزایش دهند، اتفاق بسیار عجیبی رخ می دهد. زمانی که درجه حرارت آب تا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد بالا می رود، قورباغه هیچ واکنشی نشان نمی دهد. در واقع تمامی نشانه ها حاکی از این است که او از وضعیت خود راضی و خوشحال است. با افزایش تدریجی دما، قورباغه لحظه به لحظه، سست تر و سست تر می شود تا جایی که دیگر قادر به بیرون آمدن از ظرف نیست. علی رغم اینکه هیچ مانعی برای خروج از ظرف وجود ندارد، قورباغه همانجا می ماند تا بپزد!
چرا چنین اتفاقی پیش می آید؟ به این دلیل که قورباغه، تنها در مواردی که اتفاق ناگهانی در محیط اطرافش رخ می دهد، خطر را تشخیص می دهد و نه در مواردی که خطر، آرام و تدریجی گسترش می یابد.
دانشمندان جامعه شناس از همین قاعده استفاده کردند و با بررسی جوامع بشری در طول تاریخ نتیجه گرفته اند که انسانها با عادت کردن به شرایط به یک قورباغه ی پخته تبدیل می شوند!
قانون قورباغه ی پخته را همیشه به یاد داشته باشیم. روزمرگی ها، عادت ها و بی تفاوتی در برابر تغییرات، ما را می بلعند و روزی به خود می آییم که به قورباغه پخته ای تبدیل شده ایم. خطر بلعیده شدن توسط عادتها جدی است، آن را جدی بگیریم!!
این روند در همه جنبه های زندگی ما رخ می دهد حتی در انتخاب هدیه تبلیغاتی!
اگر مقاله قبلی ما را مطالعه کرده باشید، به یاد دارید که از حدود صدوپنجاه سال پیش، از سررسید بعنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می شده است و ما همچنان در قرن ۲۱ به همان شیوه سابق، از این کالا برای هدایای نوروزی خود استفاده می کنیم.
شاید بهتر باشد از پوسته بی تفاوتی و تسلیم شدن در برابر انتخاب های متداول موجود در بازار بیرون، بیابیم و زندگی خلاقانه تری را خلق کنیم.
زندگی مجموعه ای است از همین انتخاب های کوچک و ساده اما بسیار موثر. اگر دقت لازم را به خرج ندهیم ما نیز سرنوشتی مشابه قورباغه داستان بالا، خواهیم داشت مگر اینکه یاد بگیریم آهسته تر حرکت کنیم و به موارد ظریف و حساس همانقدر توجه کنیم که به موضوعات مهم و پیچیده اهمیت میدهیم. انتخاب هدایای تبلیغاتی هر چند شاید در الویت های بعدی و کم اهمیت صاحبین کسب و کار قرار میگیرد و اکثرا به علت محدودیت زمانی، بی تفاوت(از روی رفع تکلیف) از کنارش عبور میکنند، اما اگر به آن دقت نشود رفته رفته دچار گرمی یکنواختی این امر می شویم و دیگر هیچ هدیه ای ( هرچند گران ) تاثیر و عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت .
# بی تفاوت نباشیم
# قورباغه پخته نشویم
# خلاق باشیم

1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.