هدایای شگفت انگیز

راههای شگفت‌زده کردن مشتریان

 

 

قبل از هر کاری،‌ از خود بپرسید «آیا کاری که می‌کنید قابلیت تاثیرگذاری بر مشتریان را دارد؟» اگر نتوانید جواب این سوال را پیدا کنید، به احتمال زیاد کسب‌وکارتان مشتریان ثابتی نخواهد داشت.

تاثیرگذار بودن کسب‌وکارهای کوچک به قدری مهم است که باید یکی از اصول ارتباط شما و مشتری‌ها باشد. چرا؟ زیرا اگر بتوانید آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهید، مشتری‌های ثابتی پیدا خواهید کرد که آن‌ها نیز با تعریف کردن از برند شما باعث جذب مشتری‌های جدید می‌شوند.

 

اکنون سوال اینجاست که چگونه مشتری‌ها را تحت تاثیر قرار دهیم؟ با شناخت نیازهای مشتریانتان متوجه می‌شوید چه چیزی آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. با توجه به نکات زیر، شما می‌توانید عامل تاثیرگذار مخصوص کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

 

-استفاده از دست‌خط خودتان

چه چیزی به مشتری‌ها نشان می‌دهد که شما برای آن‌ها وقت بیشتری گذاشته‌اید؟ یک دست‌نوشته! ما این روزها به ندرت یادداشت یا دست‌نوشته دریافت می‌کنیم؛ اما حتما به یاد می‌آورید که وقتی از دوستان کارت پستال یا نوشته‌ای دریافت می‌کردید،‌ چقدر هیجان‌زده می‌شدید. این کار نیازمند اختصاص دادن وقت بیشتر برای هر مشتری است اما نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.

 

-اهمیت دادن به بسته‌بندی

در سال ۲۰۱۶، ۵۱ درصد از خریدها به صورت آنلاین بود. سفارش‌های آنلاین باید برای مشتری‌ها ارسال شوند، بنابراین بسته‌بندی آن‌ها باید متفاوت باشد. کاری کنید که باز کردن بسته‌بندی به یک لحظه خاطره‌انگیز تبدیل شود. مثلا دیدن یک جواهردر کیسه ای زیبا که در جعبه‌ای براق قرار گرفته به همراه بروشوری درباره شرکت جذاب نیست؟ همه چیز باید طوری طراحی شود که باز کردن بسته‌بندی را جذاب‌تر کند. با دقت کردن در طراحی و تولید بسته‌بندی می‌توان مشتریانتان را تحت تاثیر قرار داد.

 

-اعتماد به مشتری

گاهی اوقات اعتمادکردن به مشتری‌ها می‌تواند بهترین راه برای تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها باشد. اگر بعد از باز کردن بسته‌بندی محصولی متوجه شوید که آسیب دیده است و کار نمیکند احتمالا با شرکت تماس میگیرید وبه احتمال زیاد باید برای برگرداندن آن محصول به شرکت هزینه‌ای پرداخت کنید اما اگر شرکت موردنظربدون آنکه جنس قبلی را بخواهد جنس جدیدی برای شما ارسال  کند واضح است که تحت تاثیر قرار میگیرید و برای خریدهای بعدی مشتاق‌تر خواهید شد.

 

-هدیه‌ها تاثیرگذارند

مردم عاشق وسایل مجانی هستند، اما تاثیر یک هدیه دور از انتظار و هوشمندانه بسیار بیشتر است. لطفا به این مثال توجه کنید:

فرض کنید دندان عقل خود را کشیده اید(در نظر داشته باشید که کشیدن دندان معمولا تجربه جالبی نیست!) اما اگر روز بعد کارت هدیه ای از طرف دندانپزشک خود برای خرید بستنی دریافت کنید چه احساسی خاهید داشت؟ مخصوصا اگر این هدیه با یادداشتی از طرف دندانپزشکتان همراه باشد که نوشته است خوردن بستنی به بهبود درد لثه‌هایتان کمک خواهد کرد. حتما شما هم تجربه خوشایندی از دریافت این هدیه هوشمندانه خواهید داشت.

 

-حالا کمی تفاوت

مردم زمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند که شما کارهای معمولی را به صورت خلاقانه و متفاوت انجام دهید. همه ما از خراب شدن وسیله محبوبمان پس از کمی استفاده ناراحت می‌شویم، معمولا مشتری باید رسید خرید داشته باشد تا در صورت وجود گارانتی، آن را تعویض کند. اما اگر فروشنده ای انقدر به محصولات خود اطمینان داشته باشد که آنها را به صورت مادام العمر گارانتی کند چه احساسی به مشتری دست خواهد داد؟ آیا ترغیب نمیشود که این کالا را خریداری کند؟

قطعا راههای بسیار بیشتری برای شادکردن و ایجاد تجربه خرید خوب در مشتریان وجود دارد.راههایی که با کمی توجه به خواسته های مشتری، خلاقیت و پیگیری می توان به آنها دست پیدا کرد.