هدایای تبلیغاتی سال نو

هدایای تبلیغاتی عید نوروز چه می توانند باشند؟

قبل از شروع صحبت، بهتر است این سوال را بپرسیم که هدف اصلی جشن های آیینی مثل عید نوروز چیست؟

اگر از ما بپرسید میگوییم: دور هم جمع شدن، عمیقتر شدن ارتباطات انسانی، شاد بودن و انتقال احساس شادی به دیگران

روزمرگی ها مخصوصا در زندگی شهری، گاهی انقدر درگیرمان میکنند که فضایی برای “با هم” شاد بودن پیدا نمیکنیم و آیین هایی مثل عید نوروز و جشن سال نو فرصت های مناسبی هستند برای رهایی از روزمره ها و خلق احساس خوش؛ هرچند که ویروس کرونا بسیاری از فرصت های با هم بودنمان را از ما گرفته است اما همچنان میتوانیم شادی بیافرینیم و شادی را به دیگران نیز منتقل کنیم و عیدی دادن همچنان میتواند پابرجا باشد، با ارسال هدیه ای متفاوت و غافلگیرکننده.

در مقیاس سازمانی، ارایه هدیه تبلیغاتی سال نو، فرصت فوق العاده ای ست که سازمان ها و شرکت ها برای همکاران یا اعضای سازمانشان، شادی و احساس خوش بسازندو به آنها یادآوری کنند که قدردان تلاش ها و زحماتشان در طول سال هستند.

هم افزایی این تلاشهای کوچک برای شاد کردن یکدیگر -مخصوصا در جریان اتفاقات ناشی از ویروس کرونا- میتواند عید نوروز را همچنان برایمان یادآور خاطرات خوش کند.

اما برای انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی عید نوروز چه گزینه هایی وجود دارد و به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نمی توان منکر این واقعیت شد که پروسه انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی سال نو، مخصوصا برای شرکت ها و سازمان های بزرگ که ارایه تصویر مناسب از برندشان اهمیت زیادی دارد، کاری بسیار زمانبر و دقیق است که گاه ماه ها قبل از عید نوروز روند طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی سال نوی آنها شروع میشود تا هدایای تبلیغاتی در زمان مناسب به دست مخاطبان مورد نظرشان برسد.

اگرچه پروسه انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی برای هر شرکت و سازمانی کاری زمانبر و گاه طاقت فرساست؛ چرا که گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و نکات متفاوتی می بایست لحاظ شوند؛ اما دانش انتخاب هدایای تبلیغاتی میتواند در انتخاب صحیح هدایای تبلیغاتی کمک کننده باشد.

هدیه تبلیغاتی عید نوروز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از نظر ما این سه ویژگی کلیدی باید در هدایای تبلیغاتی سال نو وجود داشته باشد:

-متناسب با حال و هوای سال نو باشد و حس خوشایند یک شروع تازه را تداعی کند مثل جعبه دمنوش یا تخم مرغهای رنگی سال نو

-با هویت سازمانی شرکت هماهنگ باشد

-برای سال جدید و ترجیحا برای همیشه کاربرد داشته باشد

 

حالا نگاهی کنیم به هدایای تبلیغاتی متداول که به مناسبت عید نوروز ارایه می شوند:

(اگر چند شرکت ارایه دهنده هدایای تبلیغاتی را بررسی کرده باشید احتمالا لیست محصولات زیر برایتان آشناست!)

  • دفترچه یادداشت تبلیغاتی

در نگاه اول و برای انتخاب آسانِ هدیه تبلیغاتی، شاید گزینه مناسبی بنظر برسد اما واقعیت این است که استفاده از آنها تکراری شده و اثربخشی گذشته را ندارد.

  • سررسید

ما با ارایه سررسید بعنوان هدیه تبلیغاتی چندان موافق نیستیم! دلایلش را میتوانید در این مقاله ببینید.

  • هدایای تبلیغاتی فانتزی مخصوص خانمها و آقایان

هنگام انتخاب این نوع از هدایای تبلیغاتی باید توجه کرد که این هدایا علیرغم ظاهر جذابی که میتوانند داشته باشند ممکن است برای دریافت کننده هدیه تبلیغاتی جالب نباشند چرا که سلایق مخاطبان متفاوت است و آنچه برای ما بعنوان کسی که هدیه تبلیغاتی را انتخاب میکند زیبا بنظر میرسد شاید برای دریافت کننده ی هدیه تبلیغاتی، جالب نباشد.

  • انواع و اقسام خوراکی مثل آجیل و شکلات

خوراکی ها همیشه طرفدار دارند اما باید به دو نکته مهم در خصوص هدایای تبلیغاتی خوراکی توجه کنید:

-رعایت نکات بهداشتی  برای حفظ سلامت مخاطبان در دوران کرونا، بسیار سخت تر از گذشته است!

-یکی از مهمترین اهداف ارایه هدیه تبلیغاتی، ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب است که در مورد هدایای تبلیغاتی خوراکی، این ویژگی کمرنگ تر از سایر هدایای تبلیغاتی ست چون بعد از خوردن این هدایا تاثیرشان نیز ناپدید میشود مگر اینکه بسته بندی آنها ماندگار و قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.

  • گل و گیاه تبلیغاتی

این هدیه تبلیغاتی اگرچه با حال و هوای سال نو و عید نوروز بسیار هماهنگ است و هدیه دادن گل تاثیرات شگفت انگیزی دارد، اما حساسیت های ویژه ای برای انتخاب و ارسال گیاهان بعنوان هدیه تبلیغاتی وجود دارد که به طور مفصل در مقالات زیر، به آنها پرداخته ایم.

تاثیراتِ شگفت انگیزِ هدیه دادنِ گل

گیاهان بعنوان هدایای تبلیغاتی

 

  • ماگ تبلیغاتی

معمولا کیفیت چاپ ماگ های تبلیغاتی چندان بالا نیست و همین موضوع باعث میشود بعد از چندین بار استفاده، ظاهر ماگ ها جذابیت خود را از دست بدهند؛ ضمن اینکه اکثر افراد حس خوشایندی ندارند ازینکه لوگوی شرکتی در ابعاد بزرگ روی ماگ آنها چاپ شده باشد!

  • لوازم الکترونیکی مثل فلش مموری تبلیغاتی، پاور بانک و …

این دسته از محصولات، هدایای تبلیغاتی کاربردی ای هستند اما بخاطر استفاده کلیشه ای از آنها، تاثیر چشمگیری بر مخاطب ندارند و چندان به یادماندنی نیستند مگر اینکه با ایده یا بسته بندی خلاقانه ای همراه شوند.

در مقاله سه روش برای تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی در عصر دیجیتال، کمی بیشتر به این موضوع پرداخته ایم .

اگر نگاهی به وبسایت های شرکت های ارایه دهنده هدایای تبلیغاتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی بزنید با هدایای تبلیغاتی متنوع و خلاقانه ای مواجه میشوید که تنوع زیادی از نظر متریال، کاربرد و مطابقت با نیازهای کاربر دارند.

خوشبختانه روند استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه در ایران نیز کم کم در حال شکل گیری ست.

 

 حالا چه هدایای تبلیغاتی خلاقانه ای برای عید نوروز و سال نو وجود دارد؟

لیست پیشنهادی ما بر اساس تجربه ای که در طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی خلاقانه در دیدینو بدست آورده ایم شامل موارد زیر است:

  • هدایای تبلیغاتی ترکیبی

ارایه یک پکیج هدیه تبلیغاتی که اجزای مختلفی داشته باشد، ریسک مورد پسند قرار نگرفتن را کاهش میدهد؛ چون به احتمال زیاد مخاطب حداقل با یکی از هدایای تبلیغاتی درون پکیج ارتباط برقرار خواهد کرد، اما همانطور که کمی قبلتر توضیح دادیم باید حتما به این موضوع توجه کنید که سلیقه مخاطبتان چیست و حتی الامکان هدایای تبلیغاتی ای را انتخاب کنید که کاربردی باشند.

اگر امکان تهیه پکیجی از هدایای تبلیغاتی را ندارید میتوانید هدایای چندکاره را انتخاب کنید مثل ست های رومیزی اداری که جزو محبوبترین هدایای تبلیغاتی دیدینو نیز هستند و مخاطبان استقبال خوبی از این هدایا داشته اند.

 

  • هدایای تبلیغاتی با بسته بندی متفاوت

بسته بندی، اولین مواجهه هدیه گیرنده با هدیه است و باید اهمیت و توجه زیادی به این بخش شود. در بسیاری از مواقع یک خلاقیت کوچک در نحوه بسته بندی، هدیه تبلیغاتی را متمایز و برجسته می کند.

اگر این دو هدیه تبلیغاتی دیدنو، یعنی شارژر نمایشگاهی و بازی بجای گوشی را دیده باشید احتمالا این موضوع را تصدیق میکنید که چقدر بسته بندی در دوست داشتنی بودن هدیه تبلیغاتی تاثیرگذار است.

و جالب است بدانید که در ایران مسابقه با عنوان دوسالانه طراحی بسته بندی وجود دارد و کسب و کارها در ایران نیز به تدریج به اهمیت طراحی بسته بندی برای برقراری ارتباط با مشتریان پی برده اند.

اگر دوست داشتید درباره این مسابقه دوسالانه بیشتر بدانید اینجا در موردش نوشته ایم.

 

  • هدایای تبلیغاتی با متریال های متفاوت و کمتر استفاده شده

متریال نقش بسیار بسیار مهمی در برانگیختن احساسات دارد!

همه ما این تجربه را داریم که استفاده از محصولات چوبی برایمان لذتبخش تر از استفاده از محصولات پلاستیکی ست یا استفاده از یک متریال خلاقانه در محصولی چقدر کنجکاوی مان را برانگیخته و علاقه مند شدیم تا از آن محصول استفاده کنیم.

بنابراین حتما این ویژگی را در هدایای تبلیغاتی عید نوروز در نظر بگیرید.

اگر در مورد تاثیرات متریال در هدایای تبلیغاتی کنجکاو شده اید، مطالعه این دو مقاله را پیشنهاد میکنیم:

کاربرد و تاثیر چرم در ساخت هدایا

نقش چوب در بهبود روابط صاحبان کسب و کار

 

  • داشتن یک سورپرایز یا نکته شگفتی آور در هدیه تبلیغاتی

توجه به هر نکته ای حتی بسیار کوچک اما متفاوت میتواند شوق و ذوقی را ایجاد کند که قطعا در به یاد ماندن هدیه تبلیغاتی سازمان شما موثر خواهد بود.

اگر به دنبال نکات بیشتری برای سورپرایز کردن مشتریانتان هستید،  راههای شگفت زده کردن مشتریان را مطالعه کنید.

 

  • لوازم کاربردی برای مطالعه و سرگرمی در تعطیلات سال نو

در ایام تعطیلات سال نو، مخصوصا در شرایط فعلی که به دلیل ویروس کرونا، امکان سفر کمتر شده است، احتمالا بیشتر به خواندن کتاب، بازی کردن، دیدن فیلم و فعالیت های مشابه میپردازیم. بنابراین هدایای تبلیغاتی ای که این فعالیت ها را برایمان لذتبخش تر کنند احتمالا گزینه خوبی هستند.

باز نگه دارنده کتاب، بوکمارک و انواع استند موبایل میتوانند پیشنهادات خوبی باشند.

 

  • اکسسوری های لوازم دیجیتال

هر نوع لوازم جانبی که استفاده از محصولات دیجیتال را برایمان خوشایندتر کنند میتوانند بعنوان هدیه تبلیغاتی عید

نوروز به شمار آیند، چرا که استفاده از ابزارهای دیجیتال در اوقات فراغت، اجتناب ناپذیر است!

هدایای تبلیغاتی ای مانند اسپیکرهای آکوستیک، نگه دارنده های موبایل و تبلت و …

 

  • تقویم های خلاقانه سال نو

اگرچه با ارایه سررسید بعنوان هدیه تبلیغاتی سال نو مخالفیم اما به شدت با تقویم های  خلاقانه و ماندگار موافقیم.

تقویم هایی که کمتر دیده شده اند از نظر نوع متریال مثل تقویم پایه آجری، نوع بسته بندی مثل تقویم یک سال در یک نگاه یا نوع کاربرد مثل سالیان پاینده ؛ و مخصوصا تقویم های چوبی ای که کاربردهای دیگری هم داشته باشند، مثل تقویم سالیان خوش با گلدان، تقویم سالیان روشن، تقویم سالیان با هم