هدایای سازمانی و شب یلدا

هدایای سازمانی و شب یلدا

شب یلدا: طولانی ترین و تاریک ترین شب سال

در روزهای پایانی پاییز و در حالی که هوا رو به سردتر شدن می‌رود. ایرانیان و بسیاری از فارسی زبانان، آخرین شب از آذر ماه هر سال را، جشن می‌گیرند. این شب که یکی از مهم‌ترین شب‌های سال برای ماست، شب یلدا و یا شب چله نام دارد. اکثر ایرانیان برای گرامیداشت این شب به خانه بزرگ‌ترها رفته و یا با دوستان خود، گرد هم می‌آیند. ایرانیان در یلدا، طولانی‌ترین شب سال و فرا رسیدن زمستان را جشن گرفته و براساس آنچه از گذشته تا به امروز بر آن باور داشته‌اند، با گرد هم آمدن و خوردن انواع تنقلات و غذاها، حافظ خوانی و …، بر تاریکی غلبه کرده و این شب را به صبح می‌رسانند. نکته قابل توجه اینجاست که در سال‌های اخیر، گرامیداشت این شب باستانی، نه فقط در جمع خانواده‌ها، بلکه در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی و فارسی زبان نیز همچون سال نو، حائز اهمیت شده است. به شکلی که رد و بدل کردن هدایای یلدایی در این مجموعه‌ها، به رسمی نو و زیبا بدل شده است.

بر باور ایرانیان قدیم، شب چله که طولانی‌ترین و تاریک‌ترین شب سال محسوب می‌شود، شب تولد میترا، ایزد بانوی نور است که در دوران باستان آن را جشن می‌گرفتند. امروزه شب یلدا علاوه بر ایران، در آسیای میانه مانند افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و برخی از دیگر نقاط، مانند آذربایجان و ارمنستان نیز، جشن گرفته می‌شود.

ایرانی ها شب یلدا را چگونه جشن می‌گیرند؟

در این شب، اعضای خانواده، دور هم جمع می‌شوند و تمام شب را بیدار می‌مانند. در شب یلدا، آجیل خشک، هندوانه، انار، میوه‌ی خشک و … سرو می‌شود. ایرانی‌ها معتقدند که اگر زمستان را با خوردن میوه‌های تابستانی شروع کنند، در فصل سرد مریض نمی‌شوند. بنابراین خوردن هندوانه یکی از سنت‌های مهم در این شب است. انار یکی دیگر از میوه‌هایی است که در شب یلدا، خورده می‌شود. انارها که در بالای سبد میوه قرار می‌گیرند، ذخیره چرخه زندگی و به معنای تولد دوباره و احیای نسل‌ها هستند. پوشش خارجی ارغوانی انار، نماد تولد یا طلوع است و دانه‌های قرمز روشن آن، درخشش زندگی را نشان می‌دهد.

در شب چله همگی شکر گذار نعمت‌ها شده و با مرور خاطرات گذشته، خواندن اشعار و داستان‌های شیرین و گرفتن فال حافظ، شب را به صبح می‌رسانند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، یکی از سنت‌های دیگر شب یلدا که در قرون اخیر به آن افزوده شده است، خواندن اشعار حافظ است. پیش از باز کردن کتاب شعر، هر یک از اعضای خانواده آرزویی می‌کنند و به طور تصادفی کتاب را باز می‌کنند و از بزرگ‌ترین عضو خانواده می‌خواهند که شعر را با صدای بلند بخواند. اعتقاد بر این است که آنچه در آن شعر بیان شده، تفسیر آرزو و چگونگی تحقق آن است؛ که به آن فال حافظ می‌گویند.

هدایای سازمانی و شب یلدا

یلدا و هدایای سازمانی

همانطور که پیشتر گفته شد، یلدا به سبب اینکه یکی از مناسبت‌های مهم برای ما ایرانیان و فارسی زبانان است، پاسداشت این مناسبت نیز حائز اهمیت است. در سال‌های اخیر بسیاری از مجموعه‌ها و شرکت‌ها برای جشن گرفتن شب یلدا و صد البته معرفی برند خود، به فکر هدیه دادن به کارمندان و یا مشتریانشان هستند. در نتیجه این هدایای سازمانی و مناسبتی، نه تنها برای یادآوری و پاسداشت این رویدادها و جشن‌ها، بلکه جنبه تبلیغاتی نیز دارند.

هدایای سازمانی شب چله

هدایای مناسبتی شب یلدا غالبا با الهام از تم‌های رایج این شب و المان‌های آن طراحی و تولید می‌شوند. اما در سال‌های اخیر استفاده تکراری از این المان‌ها موجب شده است تا سازمان‌ها به دنبال ایده‌های متفاوت‌تر و زیباتری برای تهیه هدیه باشند. هدایای ویژه یلدا دیدینو با تکیه بر این اصل، و با تاکید بر نو بودن ایده و محصول، با نگرشی متفاوت‌تر و کاربردی‌تر، طراحی و تولید شده است.

هدایای شب یلدا برای سازمان‌ها نه فقط جنبه گرامیداشت این شب، بلکه به عنوان راهی برای معرفی برند و حوزه فعالیتی آن‌ها به مخاطبین بدل شده است. علاوه بر این، تهیه هدایای سازمانی مناسبتی برای کارمندان، راه خوبی برای ارزش‌گذاری و تقدیر از آن‌هاست.
همچنین، به دلیل اهمیت شب یلدا برای ایرانیان،  توجه به این مناسبت می‌تواند نکته مثبتی برای مجموعه‌ها و شرکت‌ها محسوب شود و نشان دهنده توجه مدیران و سازمان‌ها به کارمندان و مشتریان خود باشد.  ‌

هدایای سازمانی و شب یلدا

هدایای یلدایی دیدینو

دیدینو همواره از سال‌های گذشته تا به امروز سعی داشته است با توجه به اهمیت این شب باستانی، محصولاتی درخور و منحصر به فرد را به مشتریان خود عرضه کند. هدایایی که نه تنها به جنبه زیبایی آن‌ها توجه شده باشد، بلکه کاربردی نیز بوده و به ساختن شبی خاطره‌انگیز برای مخاطبین، کمک کند. پک‌های ویژه شب یلدا دیدینو، به دور از تولید محصولات روتین و تکراری، و با امکان شخصی سازی با درج برند مجموعه‌ها بوده و غالبا محصولاتی کاربردی‌ و به یاد ماندنی است.

پک‌های هدیه یلدا که اخیرا به یکی از با اهمیت‌ترین هدایا تبدیل شده‌اند، می‌توانند شامل انواع تنقلات، محصولات تزیینی و حتی هدایای کاربردی باشند. همچنین این پک‌ها با توجه به نوع محصول می‌توانند تنها معطوف به این شب نبوده و در باقی سال نیز مورد استفاده قرار گیرند. نکته‌ای که در تولید محصولات دیدینو به آن توجه شده است.

سخن آخر

استفاده از هدایای تبلیغاتی یا هدایای سازمانی، به یادآوری برند شما و ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک بسیار می‌کند. از مناسبت‌های باستانی ایرانی گرفته تا مناسبت‌های سازمانی و مذهبی همگی دلیل خوبی برای استفاده از هدایای سازمانی هستند.
اگر شما هم به عنوان مسئول یا مدیر یک سازمان در پی جلب رضایت کارمندان و مشتریان خود هستید و در عین حال می‌خواهید برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید، استفاده از هدایای تبلیغاتی و سازمانی با مناسبت و یا بدون مناسبتی خاص، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. روشی که نه تنها برای شما هزینه بر نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای برند و کمپانی شما محسوب می‌شود.