خرید هدایای تبلیغاتی

چگونه هدایای تبلیغاتی خاص ارایه دهیم؟

احتمالا اکثر ما این تجربه را داشته ایم که دریافت یک هدیه تبلیغاتی نه تنها خوشحالمان نکرده بلکه وبال گردنمان شده و در نهایت هدیه مذکور، سر از سطل زباله درآورده است!
یکی از دلایل دوست نداشتنی بودن هدایای تبلیغاتی به افرادی برمیگردد که مسئول انتخاب آن هدایا هستند و تمایزی میان انتخاب هدیه تبلیغاتی و هدیه شخصی قائل نمی شوند.
چرا انتخاب هدیه تبلیغاتی اینقدر مهم است و چه نکاتی وجود دارد که هدیه تبلیغاتی را از هدیه شخصی متمایز می کند؟

وقتی هدیه تبلیغاتی انتخاب میکنید، ناچارید مواردی را در نظر بگیرید که هنگام انتخاب هدیه شخصی نیازی به فکر کردن درباره آنها ندارید؛ مثلا بودجه تعریف شده برای خرید هدیه تبلیغاتی خاص، محدودیت های ارسال و توزیع، میزان هماهنگی هدیه با هویت برند و غیره، از همه مهمتر اینکه شما تعداد قابل توجهی از هدایای مشابه را برای گروهی از افراد ارسال میکنید که ممکن است هیچ شناختی از سلایق و نیازهای آنها نداشته باشید و همین عامل، انتخاب هدیه تبلیغاتی سازمانها را بسیار سخت و پیچیده میکند.
در حالی که وقتی برای فردی مشخص، هدیه انتخاب میکنید احتمالا شناخت حدودی ای از آن فرد، آنچه که دوست دارد و آنچه که در شرایط فعلی به آنها نیاز دارد بدست آورده اید. مثلا اینکه چه رنگی را دوست دارد؟ چه نوع محصولاتی برایش کاربردی ترند و …
ولی وقتی شما حتی اسم مخاطبتان را نمی دانید چطور میتوانید هدیه تبلیغاتی مناسبی برای او انتخاب کنید؟

راهکارهای پیشنهادی ما بر اساس تجربه چندین سال تولید و ارایه هدایای تبلیغاتی در تهران و مشکلاتی ست که در این مسیر دیده ایم و امیدواریم برای شما کاربردی و موثر باشند:
• وقتی دید روشنی از مخاطب خود ندارید بهتر است حدالامکان هدایای تبلیغاتی خلاقانه ای را انتخاب کنید که کاربردی باشند و در زندگی روزمره به کار روند.
بهتر است سبک هدایا مینیمال و ساده انتخاب شوند که سلیقه درصد بیشتری از مخاطبان را پوشش دهد.

• یکی از نکات مهم این است که هدیه تبلیغاتی ای که انتخاب میکنید تا چه حد با اهداف و هویت سازمانی شما همخوانی دارد. مثلا اگر یک شرکت ساختمانی، بطری آب یا ماگ هدیه دهد وجهه جالبی ندارد چرا که از این شرکت انتظار میرود هدایای تبلیغاتی لوکس تر و مرتبط تری با جایگاه و هویت سازمانی خود ارایه دهد. بنابراین تلاش کنید در انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی، محصولی را در سبد خرید خود قرار دهید که رنگ و بویی از هویت سازمانی و جایگاه شرکت شما داشته باشد.

• همیشه در اولین نگاه، بسته بندی ست که مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد.
چه رنگ، طرح و فرمی بیانِ بهتری از هدیه تبلیغاتی خاص شما ارایه میدهد؟ آیا مخاطب در اولین نگاه متوجه می شود که این هدیه از طرف چه سازمانی برایش ارسال شده است؟ اگر هدایای تبلیغاتی به شهرهای مختلفی ارسال میشوند آیا بسته بندی، توانایی محافظت از محتویات داخلی را در برابر ضربه، فشار و… دارد؟
باید این نکته را در نظر گرفت که معمولا برای ارسال هدایای تبلیغاتی در تیراژ بالا، امکان کادوپیچ کردن محصولات وجود ندارد در حالی که کاغذ کادو یکی از عناصر خلاقانه و زیبا در هدایای شخصی محسوب می شود. با حذف این عنصر زیبایی بخش از هدایای تبلیغاتی چه راه حل دیگری برای زیبا کردن هدایا وجود دارد؟
پیشنهاد ما این است که برای ساختار کلی بسته بندی از فرم ساده و تک رنگ استفاده و هویت سازمانی از طریق عناصری مانند باند رول، چاپ تک رنگ و … به بسته بندی افزوده شود.
توجه به برخی جزییات ساده بیش از انچه فکر میکنید مخاطبتان را تحت تاثیر قرار میدهد. بطور مثال اینکه با باز کردن بسته بندی قسمت داخلی بسته رنگ دیگری داشته باشد برای او جذاب و دلنشین خواهد بود.

• برای ارایه هدیه شخصی، خودتان به طور مستقیم با گیرنده هدیه در ارتباط هستید و در نتیجه به راحتی می توانید احساس، محبت و توجهی را که مدنظرتان بوده از طریق زبان بدن، کلمات و حتی نوع نگاهتان به فرد هدیه گیرنده منتقل کنید ولی در مورد هدیه تبلیغاتی چطور؟
معمولا مسیولین اداره پست یا پیک ها، هدیه شما را به دست مخاطبینتان می رسانند و فرصت این مرحله، برای برقراری ارتباط با مخاطب از بین می رود. چه راهکاری برای انتقال پیام و احساستان از طریق هدیه تبلیغاتی خلاقانه وجود دارد؟
ساده ترین راه، قرار دادن یک پیام محبت آمیز در هدیه تبلیغاتی ست تا مخاطب با باز کردن هدیه از نیت و هدف شما برای خوشحال کردن او باخبر شود.
یک نامه که با دستخط شخصی، نوشته و امضا شده است قطعا تاثیر بهتری خواهد داشت. احساس ِ انسانیِ موجود در نامه، به طرز شگفت آوری تاثیر گذار است!

رعایت همین چند نکته ساده، می تواند هدیه تبلیغاتی شما را خاص و دوست داشتنی تر کند و از خطر تبدیل شدن به زباله در امان نگه دارد!