هدیه تبلیغاتی سازمانی

چطور به دیگران انگیزه بدهیم؟

«افزون بر بقای فیزیکی، مهمترین نیاز انسان، حفظ بقای روحی و روانی ست؛ نیاز به درک، کسب تایید و اعتبار و قدردانی از سوی دیگران»   استفان کاوی

اگر در تلاش برای تقویت انگیزه کارکنان و بهبود روحیه تیمی در سازمان خود هستید باید در صدد تامین نیاز به درک از سوی دیگران، کسب تایید، اعتبار و قدردانی هر یک از کارکنان خود برایید.

شناسایی نقش آنها در سازمان، از عوامل کلیدی ایجاد انگیزه و تقویت روحیه کاری است. تلاش کنید تا به موارد زیر در سازمان خود توجه داشته باشید و آنها را شناسایی نمایید:

  • موفقیت های کارکنان
  • رفتارهای مطلوب و سودآور کارکنان برای سازمان
  • تلاش افراد در تحقق هدف های سازمانی
  • زحمات و تلاش خارج از وظیفه کارکنان
  • ایده ها و نوآوری های کارکنان
  • حمایت کارکنان از رهبران

اگر با مشکلاتی از قبیل افزایش غیبت، بی علاقگی به کار و کاهش بازده کارکنان دست و پنجه نرم می کنید، توجه به موارد فوق و قدردانی از افرادی که ویژگی ها و رفتارهای منفی نشان نمی دهند، روحیه کاری نیروی انسانی را تقویت می کند.

کارکنانی که همواره تلاش گر بوده اند و وظایف خود را به درستی انجام می دهند، در صورتی که سایرین از کار شانه خالی کنند و مسئولیت های خود را به دیگران واگذارند دلسرد می شوند. انجام حجم سنگینی از کارها و تحمل دشواری های روزمره بدون قدردانی و حمایت مدیران میتواند ساعی ترین و با انگیزه ترین افراد را دلسرد کند و سطح بهره‌وری را کاهش دهد.

به جای برگزاری جلسات مکرر و سرزنش و توبیخ کارکنان به دلیل غیبت های مکرر آنها با استفاده از عامل انگیزشی غیر منتظره و استفاده از عبارات مثبت در نشان دادن تقدیر خود از فعالیت افراد، آنها را تحت تاثیر قرار دهید تا به کار دلگرم شوند.

به عنوان مثال با ارائه هدیه تبلیغاتی در حضور کارکنان و با ذکر عباراتی نظیر «ما قصد داریم از شما به سبب حضور برتر خود در سال گذشته سپاسگزاری کنیم» انگیزه فعالیت را در فرد مورد نظر و سایرین ایجاد کنید.

 رفتارهای مطلوب و مثبت را در سازمان مورد تقدیر قرار دهید

پس از برگزاری جلسات آموزشی، بلافاصله مهارت های کسب شده افراد را به صورت عملی مورد آزمون قرار دهید. بکوشید تا این آموخته ها به دانش و عادات حرفه‌ای تبدیل شود. برای مثال اگر شما مدیر رستوران هستید با برپایی جلسات آموزشی مهارت های فروش، می توانید به پیشخدمت و سایر کارکنان بیاموزید که چگونه با معرفی و پیشنهاد انواع دسرها و نوشیدنی های قبل و بعد از غذا یا دعوت مشتریان به صرف غذاهای ممتاز و گرانقیمت سطح فروش رستوران را افزایش دهند. کارکنان حاضر در این جلسات می آموزند که استفاده از این شیوه ها به معنی افزایش پاداش ماهانه آنهاست. به علاوه با برپایی مسابقات و رقابت های فروش می توانید مهارت های کلامی و رفتاری مورد نظر را برای رسیدن به این هدف در آنان تقویت کنید. مثلاً اگر هدف شما افزایش میزان فروش غذای گران قیمت و جدید به مشتریان است با برپایی جلسه ای آموزشی و دوستانه و نیز تعیین هدایا و مشوق های مناسب برای ۳ نفر از کارکنان، فروش آن غذا را افزایش دهید.

برپایی رقابت ها و تعیین جوایز در برنامه‌های آموزشی، تاثیر آموخته‌های کارکنان و سطح فروش را افزایش می‌دهد

اگر به سبب کاهش روحیه تیمی، میزان علاقه و انگیزه کارکنان دچار افت شده است، هدایای تبلیغاتی برای ایجاد روحیه و تقویت همکاری های تیمی موثر خواهد بود. بیش تر مشکلات مشابه به سبب بروز اختلافات در زمینه تداخل شغلی و وظیفه ا‌ی صورت می‌گیرد. برخی از کارکنان ممکن است با وظایف و مسئولیت دیگران آشنا نباشند و به این ترتیب در فعالیتهای آنها دوگانگی و تضاد بروز نماید. در این صورت بر پایی جلسات و روبرو کردن طرفین و تعریف هدف های مشترک با پا پاداش های مناسب برای تحقق هدف های مورد نظر می تواند نقش موثری داشته باشد.

برای آنها یک هدف تعریف کنید و در سطح سازمان فضای رقابتی ایجاد کنید .کارکنان را به تیم های مختلف تقسیم کنید، توجه داشته باشید که افراد مخالف را در یک تیم قرار دهید تا بتوانند برای پیروزی در رقابت با یکدیگر همکاری کنند.

سایر موفقیت ها برای اعطای هدایا و مشوق ها به کارکنان در زیر معرفی شده‌اند:

  • تولدها
  • سالگرد آغاز همکاری افراد
  • ورود کارکنان جدید
  • زمان بازنشستگی
  • پایان پروژه و تحقق هدف های سالانه
  • موفقیت های تحصیلی کارکنان
  • فارغ التحصیلی
  • سایر رویدادهای خاص در زندگی کارکنان

 از هدایای تبلیغاتی برای ایجاد روحیه تیمی در سازمان استفاده کنید