گامهای حرکت بسمت هدایای تبلیغاتی پایدار(قسمت آخر)

گامها

گام اول-
ابزار تبلیغاتی خود را تعریف کنید
وقتی نوبت به انتخاب هدایای تبلیغاتی میرسد، هدف این است که ارتباط معناداری بین هدیه تبلیغاتی و سازمان شما وجود داشته باشد. محصولی که کاربردی، مفید، سبز و تعاملی باشد توانایی جذب مخاطبین فعلی و آینده شما را خواهد داشت.
با پیشنهاد هدایای تبلیغاتی سبز یا تجربیات جدید، شما شانس یادآوری خود را در ذهن مخاطب افزایش میدهید.

چگونه؟
یک گاراژ میتواند پارویی را پیشنهاد کند که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است یا برگزار کننده مسابقات دوندگی میتواند به شرکت کنندگان، تی شرت های دوستدار محیط زیست هدیه دهد.
ایده پردازی در این زمینه کمکتان می کند به پیشنهادهای بهتری برسید.
البته اگر گزینه ای برای هدایای فیزیکی دارید تعداد سفارش خود را با دقت انتخاب کنید تا از هدر رفت هزینه و ایجاد زباله جلوگیری شود.

گام دوم- ارزیابی محصول، تولید کننده و توزیع کننده

• محصول:
دوام و طول عمر: کالایی که به خوبی طراحی شده است
مثلا یک تی شرت با طراحی خلاقانه بهتر از تی شرتی است که لوگو و حتی تاریخ رویداد روی آن چاپ شده باشد

• مشخصات زیست محیطی
بسته بندی مینی مال باشد، مواد اولیه حتی الامکان بازیافتی باشد، به باتری نیاز نداشته باشد یا از نظر مصرف انرژی کارآمد باشد، قابل بازیافت بوده و از قطعات مضر و آسیب زننده برای محیط زیست تشکیل نشده باشد.

• تولیدکننده ها و توزیع کننده ها
مفهومی به نام اقتصاد اجتماعی(social economy) وجود دارد بدین معنا که با خرید کالاهایی که در محل اطراف ما توسط تعاونی ها و شرکتهای مشارکتی تولید می شوند می توانیم باعث توسعه اقتصادی منطقه شویم.

انتخاب خود را بسنجید
یک محصول به احتمال زیاد، تمامی این معیارها را برآورده نمی کند. شما باید تصمیم بگیرید کدام محصول به بهترین شکل با اهداف شما متناسب است.
به تامین کنندگان خود کمک کنید
از تامین کنندگان خود بخواهید تغییراتی را در پروسه تولید یا محصولاتشان اعمال کنند.
برای مثال شما تصمیم گرفته اید از یک شرکت خاص، کیف مورد نظر خود را تامین کنید، میتوانید از او بخواهید در ساخت کیف از جنس پارچه یا متریالی که دوستدار محیط زیست باشد استفاده نماید.

گام سوم-
تلاشهای خود را منتشر کنید و پیشرفت خود را نمایش دهید. یک هدیه تبلیغاتی پایدار، میتواند فرصتی برای افزایش آگاهی درباره توسعه پایدار باشد.
شما ممکن است مداد یا کارت پستالی که بذرهایی داخل آن است، دریافت کرده باشید. آیا شرکتی که آنها را به شما داده است، از این طریق چیزی درباره اهمیت پوشش گیاهی هم به شما آموزش داده است؟ قطعا بله
حتی اگر روش شما عالی نباشد، اگر در انگیزه های خود مصر باشید، باور و اعتقاد شما باعث میشود مشتریان، رسانه ها، سرمایه گذاران و..به شما روی آورده و از روشتان قدردانی کنند.

گام چهارم-
اثر بازاریابی هدیه تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید.
برداشت مشتریان شما از این هدایا چیست؟
هدف هدایای تبلیغاتی افزایش آگاهی برند است. وقتی مشتریانتان کارهای شما را دنبال می کنند ممکن است شگفت زده شوید که آنها چقدر از حرکت شما از کالاهای مادی بسوی پیامها و تجربه های مثبت استقبال کرده اند.
و آنگاه شما دلایل بیشتری برای مهاجرت به سمت هدایای پایدار خواهید داشت.

نتیجه
هدف این مقاله، زمینه سازی کردن برای تغییر و تعریف معیارهایی برای محصولاتی است که برای محیط زیست و جامعه احترام بیشتری قائلند.

نکات اصلی
• از انتظارات مشتریان فراتر بروید. بیشتر از کالا، تجربه هدیه بدهید.( به مشتریان، شرکت و جامعه ارزشی را بیافزایید)
• طرح های خلاقانه و بادوام را انتخاب کنید که از طول عمر آنها مطمئن هستید و احتمال استفاده آنها توسط مشتریان بالاست.
• با خرید کردن از تولیدکنندگانی که قادرند متدهای تولید خود را با محیط زیست سازگار کنند، کمک کنید تا به سوی محصولات پایدار مهاجرت کنیم.