۱۰ راه برای بازاریابی موثر یک محصول
در دنیای امروز راهکارهای بازاریابی دائما در حال تغییر هستند. این امر به تمامی کسب و کارها در کشف اینکه چه چیزی برای حرفه آنها مؤثرتر است، کمک میکند. در نتیجه استراتژی که برای بازاریابی ایجاد میکنید باید با مدل کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. قبل از اینکه پول و زمان خود را در جایی سرمایه گذاری کنید، بهتر است مخاطبان هدف و همچنین محصولات یا خدمات خود را به دقت در نظر بگیرید. در اینجا ۱۰ راه برای بازاریابی موثر یک محصول آورده شده است.
۱٫ به مشتریان خود یک پیش نمایش انحصاری ارائه دهید.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، هدف شما باید پرورش مشتریان وفادار و در عین حال تشویق خریداران نامطمئن به استفاده از محصولات و یا خدماتتان باشد. شاید تعجب کنید اما مردم از انحصار طلبی لذت میبرند؛ زیرا علاقه آنها را برمیانگیزد و باعث میشود احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر هستند. به طور مثال، اگر پایگاه مشتریان وفادار دارید، پیش نمایشی انحصاری از خدمات و محصولات جدید خود را به آنها ارائه دهید. این را میتوان از طریق یک برنامه وفاداری، گروه VIP و یا به سادگی از طریق رسانههای اجتماعی و یا ایمیل اجرا کرد.
۲٫ راهنما هدیه یا پکهای هدیه ایجاد کنید.
بستهبندی محصولات جدید در کنار محصولات پرفروش در پکها، همراه با تخفیف جزئی بر قیمتهای هر محصول؛ تاکتیک عالی دیگری است. این به شما این امکان را میدهد تا از اعتبار و دنبال کردن یک محصول موفق استفاده کنید و خریدارانی را که مایل به ذخیره مجدد کالایی هستند، تشویق به خرید کنید.
۳٫ از محتوای تولید شده توسط مشتری در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
دادههای بازاریابی نشان میدهد که مردم جذب افراد میشوند. به مطالبی که مشتریانتان در مورد کسب و کارتان به صورت آنلاین پست میکنند، نگاهی بیندازید. این میتواند شامل بررسی محصول، عکسهایی با استفاده از محصول شما یا آموزشهای ویدیویی باشد. به اشتراک گذاشتن تعاملات مثبت با مشتری میتواند در خریداران جدید ایجاد اعتماد کند؛ و نشان دهد که محصولات یا خدمات شما معتبر هستند.
۴٫ از تخفیفهای ثبت نام ایمیل استفاده کنید.
ایمیل یکی از مستقیمترین مسیرهای ارتباطی با مشتریان شماست و ایجاد یک لیست ایمیل قوی مهم است. اگر در تلاش هستید که مشتریان را وادار کنید تا ایمیلهای شما را مشاهده کنند، و از یکی از ۱۰ راه برای بازاریابی موثر یک محصول استفاده کنید، باید برای آنها دلیل بیاورید. خریداران همیشه از دریافت چیزی علاوه بر خریدشان لذت میبرند. با ارائه یک کد تخفیف یا فرصتی برای برنده شدن، میتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را برای پیوستن به لیست ایمیل سایتتان ترغیب کنید.
۵٫ یک سرویس اشتراک ایجاد کنید.
با توجه به اینکه چه محصول و یا خدماتی را به بازار عرضه میکنید میتوان امکان سنجی کرد که آیا داشتن یک سرویس اشتراک به نفع شما هست یا خیر. با این حال داشتن سرویس اشتراک، یک استراتژی موثر است. اگر محصولی را میفروشید که نیاز همیشگی خریداران است، با ارائه اشتراک هفتگی، ماهانه و یا…، استرس را از آنها خواهید گرفت. همچنین، احتمال عدم استفاده از این امکان برای مشتریانی که طرفدار محصول یا خدمات شما هستند، کمتر است. با این حال به خاطر داشته باشید که امکان لغو و یا تغییر نوع اشتراک نیز وجود داشته باشد، چرا که اگر مشتریان احساس کنند در دام افتادهاند، خدمات اشتراک ممکن است با شکست مواجه شود و به فروش آسیب برساند.
۶٫ از تمام پلتفرمهای بازاریابی محتوا استفاده کنید.
امروزه بازاریابی محتوا در همه جا وجود دارد: در ایمیلها، پستهای وبلاگ، کانالها و رسانههای اجتماعی، یوتیوب و موارد دیگر. مطمئن شوید که نام خود را در تمام پلتفرمها منتشر میکنید. ممکن است انجام آن به تنهایی به عنوان یک کارآفرین سخت باشد، بنابراین به دنبال فرصتهایی باشید که برای تبلیغات متقابل ایجاد میشوند(از تبلیغات هدفمند استفاده کنید). از اپهایی شروع کنید که مخاطبان هدف شما بیشتر از همه به آنها مراجعه میکنند، سپس در پلتفرمهای دیگر فعالیت خود را گسترش دهید.
۷. از نظرات مشتریان بیاموزید.
استفاده از نظرات مشتریان یکی از بهترین راهها برای جلب رضایت خریداران مردد است. دسترسی به نظرات و انتقادات مشتریان بر اعتبار شما میافزاید. این نکته گویی به مخاطبان شما این پیغام را میرساند که کیفیت محصولات یا خدماتتان، مطابق با استانداردهای مصرف کنندگان است. به یاد داشته باشید که به بازخورد مشتری به عنوان یک درس نگاه کنید.
۸٫ با اینفلوئنسرها همکاری کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ که با بحث ما در مورد “نظرات مشتریان” مرتبط است، در صنعت تبلیغات طوفانی به پا کرده است. دیجیتال مارکتینگ میتواند یک تغییر بازی برای کسب و کار شما باشد. بسیاری از افراد، اینفلوئنسرها را دنبال میکنند و به طور ذاتی به نظرات آنها به اندازه دوستان نزدیک اعتماد میکنند. وقتی تصمیم میگیرید از توانایی یک اینفلوئنسر برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید، مطمئن شوید که حوزه فعالیت او مرتبط با صنعت شماست. این میتواند شما را در معرض هزاران مشتری جدید قرار دهد؛ و اگر این مشتریان از محصول یا خدمات شما لذت ببرند، ممکن است تا سالها باقی بمانند.
۹. ارزش مشتریان وفادار را بدانید.
این ارزش گذاری به شما این امکان را میدهد که بر مشتریان ماندگاری تمرکز کنید که سالها شما را همراهی کردهاند. بسیاری از کسب و کارها آنقدر برای به دست آوردن مشتریان جدید مشتاق هستند که از مشتریان وفادار غفلت میکنند. با ارائه تبلیغات، اعمال بازخورد آنها و ایجاد محصولات جدید بر اساس درخواستها، به میزان مساوی به مشتریانتان اهمیت بدهید. زیرا که هدف حفظ مشتریان و تبدیل آنها به خریداران همیشگی است.
۱۰٫ اگر چیزی در سبد خرید خود جا گذاشتند، به مشتریان هشدار دهید.
یک پیام ایمیل خودکار ایجاد کنید که به خریداران هشدار دهد برای مدت معینی میتوانند محصولی را در سبد خرید خود رها کنند،. گاهی اوقات مردم فراموش میکنند که خرید نکردهاند، زیرا خیلی سرشان شلوغ است یا گمان میکنند محصول مورد نظرشان همیشه موجود باقی میماند. یک پیگیری درست، میتواند برای افزایش تبدیل مخاطب به مشتری، سودمند باشد.
سخن پایانی
حال شما بگویید، کدام ۱۰ راه برای بازاریابی موثر یک محصول و برای شما مناسب است؟ این روزها راههای بیشماری برای استفاده از انواع شیوههای بازاریابی در کسبوکارها وجود دارد، بنابراین در ابتدا شاید بهتر باشد تا بر روی مشتریان و نوع کسب وکار، تمرکز کرد، پس از آن و با افزایش مخاطبان، به دنبال تاکتیکهای دیگر بروید. این ۱۰ استراتژی، شیوههایی عالی برای شروع هستند.