هدیه تبلیغاتی

انتخاب و به کارگیری کارکنان در نمایشگاه

یکی از اقدامات شما قبل از حضور در نمایشگاه، آماده سازی کارکنان برای فعالیت‌های غرفه و نمایشگاه است.

باید اطمینان یابید که تعداد کارکنان به حد مورد نیاز در غرفه حضور خواهند داشت و بازدیدکنندگان مجبور نخواهند بود برای دریافت اطلاعات از نمایندگان شما در نمایشگاه، منتظر بمانند.

کارکنان ماهر فروش می‌توانند در هر زمان با دو بازدیدکننده ارتباط برقرار کنند و پرسش‌های آنها را پاسخ دهند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند. اما حضور تعداد بیشتری از کارکنان، میتواند شکل‌گیری ارتباطات موثر میان شرکت و بازدیدکنندگان را آسان سازد و آنها را به ارائه سفارش کالا ترغیب کند.

به این ترتیب، فرایند ارتباط فرد به فرد صورت می‌گیرد و بازدیدکننده، تاثیر پذیری بیشتری را از این ارتباط دریافت خواهد کرد.

 برای حضور در نمایشگاه، یکی از مهمترین اقدامات، انتخاب کارکنان متخصص و دارای ویژگی‌هایِ رفتاریِ دوستانه و برون گراست.

پس از انتخاب این افراد، آنها را با برترین شیوه‌های حضور در غرفه آموزش دهید تا با پیش زمینه ذهنی در مباحثات و مذاکرات با بازدیدکنندگان شرکت کنند و ویژگی های محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و بهترین الگوهای ارائه پیشنهاد خرید و تکنیک های فروش و تحویل کالا را به آنها بیاموزید.

در فضای نمایشگاه، کارکنان خود را برای گردش در سالن‌ها و بازدید از سایر غرفه‌ها و بررسی فعالیت‌های رقبا ترغیب کنید تا این افراد بینش عمیقی را در زمینه سایر کسب و کارهای صنعت شما کسب کنند؛

با این وجود، گردش کارکنان در فضای نمایشگاه باید کاملا برنامه ریزی شده باشد؛ به طوری که غرفه ناگهان خالی از پاسخگو برای بازدید‌کنندگان نباشد و تعداد افراد حاضر در غرفه به گونه‌ای باشد که در تمام مدت، پوشش اطلاعاتی کافی وجود داشته باشد.

بسیاری از شرکت ها، قبل از برپایی نمایشگاه، در فضای درون سازمان خود، یک نمایشگاه ساختگی به راه می‌اندازند و به این ترتیب تمامی جزئیات را از قبل آماده سازی و تمرین میکنند. اطمینان یابید که برنامه حضور شما در نمایشگاه کاملا منطقی طراحی شده است، غرفه شما از جذابیت های مورد نیاز برخوردار است و کارکنان شما برای پاسخگویی به تمامی پرسشهای بازدیدکنندگان آمادگی دارند.

برگزار کردن جلسات طوفان فکری با کارکنان در خصوص چالش‌ها و مشکلات احتمالی پیش روی سازمان در طول دوره برپایی نمایشگاه و حصول اطمینان از وجود آمادگی‌، بسیار کمک کننده است.

اگر قصد دارید در غرفه خود به نمایش فیلم‌های ویدئویی و تلویزیونی بپردازید و یا قصد دارید با نور پردازی و طراحی فضا به شیوه ای منحصر به فرد، بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهید، پیش از برپایی نمایشگاه، اطمینان یابید که تجهیزات مورد نیاز همگی آماده هستند.