۴ ویژگی هدیه تبلیغاتی موثر برای کسب و کار شما
یکی از موثرترین راهها برای افزایش آگاهی از برند و میزان فروش، ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان فعلی و بالقوه است.
بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴، که توسط انجمن هدایای تبلیغاتی بریتانیا (BPMA) انجام شد، ۹۶ درصد از ۱۲۰۰ نفر پاسخ دهنده که در گذشته نوعی از هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده بودند، اظهار کردند که هدایای تبلیغاتی باعث افزایش آگاهی آنها از برند شده است. جالبتر اینکه ۸۳ درصد از افراد مورد بررسی، به وضوح اعلام کردند که از شرکتهایی خرید میکنند که به آنها هدیه تبلیغاتی میدهد.
با این حال، صرفا حک لوگوی کسب و کارتان روی یک ماگ تبلیغاتی یا ساک تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند شما کافی نیست.
در ادامه به چند ویژگی مهم هدایای تبلیغاتی اشاره میکنیم که باید هنگام سفارش و خرید هدیه تبلیغاتی در نظر داشته باشید.
۱. برای گروه هدف سودمند باشد
یکی از ویژگیهای کلیدی هدیه تبلیغاتی موثر این است که برای گیرنده آن مفید و سودمند باشد. سودمندی به این معناست که افراد در گروه هدف بخواهند آن هدیه تبلیغاتی را به خانه بیاورند، از آن استفاده کنند و حتی آن را نگه دارند.
به هدایای تبلیغاتی کاربردی فکر کنید که ارزش فوری ایجاد میکنند، مانند نوشت افزار، محصولات تکنولوژیک یا وسایل آشپزخانه.
زمانی که کسی یک هدیه تبلیغاتی را بین ۱ تا ۳ سال نگه میدارد، لوگو و نام شرکت شما برای مدت بسیار طولانی در ذهنش باقی میماند. علاوه بر این، هر چه این فرد مدت زمان بیشتری از کالای تبلیغاتی شما نگهداری کند، شانس بیشتری برای دیده شدن نام تجاری شما توسط دیگران (به عنوان مثال اعضای خانواده، دوستان یا همکاران) و ایجاد حس مثبت نسبت به برندتان وجود دارد.
هدایای تبلیغاتی که استفاده کوتاه مدت دارند مانند نوشیدنیها یا تنقلات نیز میتوانند تأثیر مثبتی داشته باشند، به ویژه برای شرکت کنندگان در نمایشگاههای تجاری که ممکن است تشنه یا گرسنه باشند.
۲. طراحی زیبا و شایسته داشته باشد
افزایش دسترسی به ابزارها و آموزشهای طراحی گرافیک باعث شده است که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان طراحی محصولات تبلیغاتی خود را به عهده بگیرند.
اگرچه ممکن است بعضی افراد مهارت عالی در طراحی داشته باشند، اما بهتر است که موقع صرف هزینه برای محصولات تبلیغاتی، با کارشناسان طراحی هدیه تبلیغاتی مشورت کنید تا از جذابیت فیزیکی کالای تبلیغاتیتان، مطمین شوید.
به هر حال جذابیت بصری، عاملی است که باعث میشود کاربر به نگه داشتن و استفاده از کالاهایی مانند پیراهن و کلاه که دو مورد از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی هستند افتخار کند.
۳. نماینده مناسبی برای برند باشد
هدایای تبلیغاتی تاثیر مثبتی در نوع نگاه مشتریان شما به برندتان دارند. اگر محصولی که در ذهن دارید برای نگهداری و استفاده طولانی مدت طراحی شده است، مهم است که روی کالایی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید که به خوبی کار کند.
یک محصول معیوب یا ارزان، تاثیر ناخوشایندی بر برندتان دارد و تصویری منفی از شرکت شما میسازد.
۴. مرتبط با فعالیتهای سازمان باشد
هنگام تصمیمگیری برای سفارش و خرید هدیه تبلیغاتی، حالت ایدهآل این است که کالایی داشته باشید که با برند شما مرتبط باشد، یعنی چیزی که نوع فعالیت شرکت شما را نشان دهد. این ویژگی باعث میشود فردی که هدیه تبلیغاتی را دریافت میکند، بتواند بین کالایی که دریافت کرده و برند شما ارتباط ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، خودکارها یک کالای تبلیغاتی بسیار محبوب هستند، اما اگر شرکت شما هیچ فعالیتی مرتبط با نوشتن ندارد، ممکن است خودکار تبلیغاتی بهترین انتخاب نباشد.
در اینجا فهرستی از هدایای تبلیغاتی وجود دارد که میتوان آنها را شخصیسازی کرد تا به تقویت ارتباط برند کمک کند:
وسایل الکترونیکی مانند پاوربانکهای سفارشی و درایوهای فلش USB
کیسههای خرید قابل استفاده مجدد و مقاوم در برابر آب
پلنر روزانه
نوشت افزار
ست رومیزی اداری با دفترچه یادداشتهای سفارشی، استیکی نوت و ماگ
پوشاک ورزشی (پیراهن، جوراب و قمقمه)
لوازم مرتبط با گوشی مثل هولدر (نگهدارنده گوشی)
شیرینیهایی مانند آب نبات و کلوچه
دمنوشهای آرامبخش
ارائه محصولات تبلیغاتی باعث بهبود یادآوری برند و افزایش فروش میشود. با این حال، هنگام انتخاب یک هدیه تبلیغاتی، باید مطمئن شوید که این هدیه مفید باشد، طراحی مناسب داشته باشد، مرتبط با فعالیتهای سازمان و نماینده مناسبی برای آن باشد.
وقتی همه این ویژگیها لحاظ شوند، محصول تبلیغاتی شما به احتمال زیاد برای مدت طولانی نگهداری میشود و تصور برند، محصولات و خدمات شما را بالا میبرد.