هدایای تبلیغاتی

ده توصیه از کارآفرینان بزرگ برای جلوگیری از شکست در کارآفرینی

 

مسیر کارآفرینی در عین حال که جذاب و دوست داشتنی ست، پر از مسئولیت و ریسک های گوناگون است.

افراد موفق، از شکست در کارآفرینی شان درس‌های بزرگی می گیرند و از آنها برای موفقیت‌های بیشتر استفاده می کنند.

بیش از ۶۳ درصد مردم می‌خواهند که کسب و کار خود را داشته باشند، رویاهایشان را خلق کنند، آن را با اطرافیانشان در میان بگذارند و کاربران و مشتریان خود را به میلیونها نفر برسانند. اما حقیقت این است که مسیر کارآفرینی پر فراز و نشیب و سخت است! اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید از برخی موارد دوری کنید.

در این مقاله، ۱۰ توصیه از کارآفرینان بزرگ که احتمال شکست در کار آفرینی را کاهش میدهد، با هم بررسی میکنیم.

کمالگرا نباشید

کارآفرین های زیادی هستند که دوست دارند محصولی که به بازار ارائه می‌ دهند بسیار کامل و بدون هیچ نقصی باشد. این موضوع سرعت پیشرفت آنها را کم می‌کند و در نتیجه، در زمان درستی محصول وارد بازار نمیشود و نتیجه دلخواه بدست نمی آید.

اما اگر کمینه محصول قابل ارایه(MVP) خود را آماده و بدون وسواس و کمالگرایی آن را وارد بازار کنید علاوه بر اینکه سرعت رشد افزایش پیدا میکند، محصول نیز انعطاف پذیری بالایی خواهد داشت و میتوان مطابق با نیاز بازار و نظرات مشتریان بالقوه، تغییرات مناسب را روی آن اعمال کرد.

تنها و اجتماع گریز نباشید

کارآفرینان موفق به تحقیق از مردم در مورد محصولات خود عادت کرده اند. آنها باور دارند که مشتریان، مثل خودشان فکر نمی‌کنند، بنابراین برای به دست آوردن نیاز بازار باید در مورد محصول تحقیق کنند.

در واقع در اغلب موارد، ایده ی محصول از نظر خودمان و دوستان و اطرافیانمان فوق العاده است اما آیا از نظر کسانی که میخواهند از آن استفاده کنند نیز همین طور است؟ از نقد شدن نترسید چرا که هر  نقد و نظری می‌تواند شما را یک قدم بیشتر به موفقیت نزدیک کند.

بین مردم قرار بگیرید، دوستهای زیادی پیدا کنید و در جمعهای کارآفرینی شرکت کنید تا علاوه بر گسترش روابط اجتماعی – بعنوان یکی از قدم های مهم در موفقیت-، محصولات خود را بیشتر با نیاز بازار منطبق کنید.

خودتان را نبازید

شکست در کارآفرینی به معنی شکست در کل زندگی نیست!

از شکست نترسید و برعکس آن را کاملاً قبول کنید. پشت هر شکستی تجربه بزرگی هست که شما را به دنیای موفقیت نزدیکتر  میکند. اگردر کسب و کارتان با شکست مواجه شدید تجربه ای کسب کرده اید که بسیاری از افراد از آن بی بهره اند؛ پس یک قدم از آنها جلوترید، عقب نکشید و با قدرت بیشتر و با تجربه ای که کسب کرده اید به مسیر خود ادامه دهید.

در نقطه امن خود نمانید

مردم منتظر ارائه محصول شما به بازار نمی مانند، آنها هر روز هزاران پیام مشابه محصول شما دریافت می کنند اما این بدین معنی نیست که شما هرگز نمی توانید محصول خود را بفروشید ،کافیست در ارائه محصولات و خدمات خود کمی خلاق باشید و متفاوت از دیگران رفتار کنید.

افراد، بسیار زود، تفاوت را تشخیص میدهند و آن را نشانه برتری شما می دانند و با کمی تلاش می توانید بازار مورد نظر خود را به دست آورید.

به دنبال خوشحال کردن همه نباشید

تضاد، یکی از عناصر مهم در کارآفرینی است. همه ایده ها و محصولات، موافق ها و مخالفان خاص خود را دارند. افراد موفق باور دارند که مخالفان آنها بیشتر از افراد دیگر به موفقیت آنها کمک می کنند چون با انتقاد هایشان راه را برای آنها روشنتر می‌کنند؛ اما افراد بسیاری فکر می کنند که برای جلوگیری از شکست در کارآفرینی باید مخالفانشان را از بین ببرند در حالی که با این کار، تنها افرادی در اطرافشان می مانند که فقط آن ها را تایید می کنند و در نتیجه سرعت پیشرفت آنها کند و حتی متوقف می‌شود

 انتظارات سخت و غیرممکن نداشته باشید

کارآفرین موفق کسی است که می‌تواند منعطف باشد و با تغییر شرایط تصمیمات درست بگیرد.

اگر شما در کسب و کار خود انتظارات سخت و غیر ممکن از خود و تیم خود داشته باشید و بخواهید در هر شرایطی به آنها پایبند بمانید قطعا شکست خواهید خورد.

همیشه در همه کسب و کارها اتفاقات غیر منتظره ای رخ خواهند داد که باید برای آنها آماده بود.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

اگر خودتان را با سایر کارآفرین ها یا تیم خود را با سایر تیم‌ها مقایسه کنید به سرعت شکست می خورید.

یادتان باشد که موفقیت هر شخصی منحصر به خود اوست و شما به عنوان یک کارآفرین باید مسیر مخصوص به خودتان را بسازید. نیازی نیست به سایر گروه‌های اطرافتان نگاه کنید و درآمدتان را با آنها مقایسه کنید. عوامل زیادی در کسب و کار شما نقش دارند که هر کدام منحصر به کسب و کار شما هستند، مقایسه کردن خودتان با دیگران نه تنها باعث پیشرفت کسب و کارتان نمی شود بلکه شما را از مسیری که در آن حرکت می کنید باز می دارد.

جدی نباشید

اضافه کردن کردن کمی ماجراجویی و بازی به کاری که در طول روز انجام میدهید گذر زمان را لذتبخش خواهد کرد.

بازی کردن هیجان را در تیم افزایش میدهد و در نتیجه انرژی ما و اعضای تیم افزایش پیدا میکند. این انرژی کمک میکند از روزمرگی خارج شویم و با خلاقیت و دقت بیشتری به کارمان ادامه دهیم.

مسیولیت همه کارها را قبول نکنید

شکست در کارآفرینی میتواند خیلی ساده باشد مثلا اگر شما بخواهید به تنهایی همه فعالیتهای کسب و کارتان را انجام دهید و همزمان چندین کار را با هم پیش ببرید، شکست فاصله چندانی با شما ندارد!

از اینکه از دیگران کمک بگیرید نترسید. مشورت کردن کمک میکند تا تجربیات دیگران را تجربه نکنید.

افرادی را پیدا کنید که تجربه آنها به کسب و کار شما نزدیک باشد و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

ساعت کاری داشته باشید

زمان برای شروع کسب و کار کلمه بی معنی ای ست و باید تمام وقت و انرژی خود را برای آن بگذارید.

اما این روند تنها مختص به ابتدای کار است،‌ زمانی که محصولتان به طور کامل وارد بازار شد و شروع به درآمدزایی کرد باید زمانبندی مناسبی برای ساعت کاری تعریف کنید. در واقع زمان کاری به ما کمک میکند تا با بهره وری بیشتری فعالیت کرده و از جریان زندگی عقب نمانیم.